Billboard z bakterii. Wirusowa reklama filmu „Wirus”

Podobno film „Contagion” wywołuje przewlekłe mycie rąk. Jak więc dobrze zareklamować thriller o wybuchu zarazy? Jakie to proste a zarazem genialne. Warner Bros stworzył unikalną instalację, która jest połączeniem nauki, sztuki i oczywiście reklamy promującej premierę nowego filmu.

Wykonanie billboardu z bakterii wbrew pozorom nie należało jednak do najprostszych. Warner Bros podjął współpracę z mikrobiologami i immunologami z całego świata by stworzyć jedyną w swoim rodzaju reklamę z bakterii. Afisz pojawił się w witrynie opuszczonego sklepu.

Do wykonania reklamy wykorzystano dwie duże szalki Petriego. Zaszczepiono żywe bakterie, w tym penicylinę, pleśń oraz bakterie pigmentowe, które w ciągu jednej nocy ujawniły „zarazę”. Pierwszych 50 osób, które miało okazję na żywo „zarazić się” reklamą otrzymało bilety do kina i inne nagrody. To ci dopiero reklama wirusowa.