Bo Pretty Women była zbyt pretty

Tydzień temu głośno zrobiło się o feralnej reklamie marki Lancome, w której to wystąpiła Julia Roberts. Zdjęcie z natury pięknej Julii zostało poddane obróbce do tego stopnia, iż Brytyjskie media zakazały publikacji dwóch reklam podkładu. Jak podaje The Guardian Brytyjski urząd ds. standardów w reklamie (Advertising Standards Authority) uznał, że zdjęcia nie mogą ukazać się w prasie i telewizji. Zdaniem departamentu reklama Lancome okłamuje konsumentów, wprowadza w błąd a także negatywnie wpływa na to jak postrzega siebie potencjalny klient.

Zawrzało nie tylko w mediach ale i w parlamencie. Ze strony brytyjskich posłów pojawiły się lawiny komentarzy na temat cyfrowych manipulacji i nadmiernego, nierzeczywistego retuszu. Wprowadzenie zakazu emisji reklamy przez Urząd ma ich zdaniem być ostrzeżeniem dla reklamodawców przed zbyt przesadnym obróbkom promocyjnych fotografii.

Retuszowe wpadki wielkich koncernów

Catherine Zeta-Jones dla Elizabeth Arden

Tommy Hilfiger i modelka bez nogi

Ralph Lauren i jego „szczupłe” modelki

Polskie podwórko

Reklama banku. Katarzyna Niezgoda – przed:

I po:

Coraz częściej pojawia się pytanie: czy naprawdę tak bardzo pragniemy oglądać efekty Photoshop’a a nie rzeczywiste piękno? A może wcale nie pragniemy normalności? Korzystanie z programów do obróbki zdjęć stało się nieuniknione warto jednak by graficy rozważniej korzystali z ich narzędzi tak by nie narażać wielkich marek a także celebrytów występujących w ich kampaniach na śmieszność. No i czy piękne kobiety rzeczywiście tego potrzebują?