Torba – nowe narzędzie reklamowe

Wzbudzenie sympatii do marki lub produktu to prawdziwe wyzwanie. Jeszcze trudniejsze jest jednak sprawienie, by ludzie chcieli być utożsamiani z przedmiotem promocji. Nie od dziś wiadomo, że klienci, którzy polecają innym usługi firmy wydają się być o wiele bardziej wiarygodni, niż reklama w telewizji. Rekomendacją nie musi być jednak wyłącznie zachwalanie zalet produktu. Czasami wystarczy przekonać ludzi, by pojawili się w miejscu publicznym z promocyjnym gadżetem. W jaki sposób? Wystarczy obdarować ich praktycznym prezentem – na przykład torbą na zakupy.

Magiczna torba

Właściciel sklepu Magic-i postanowił zlecić agencji reklamowej przeprowadzenie oryginalnej i przykuwającej wzrok kampanii. Aby skutecznie wypromować dystrybutora magicznych przedmiotów należało przekonać klientów, że produkty te mają iście czarodziejskie właściwości.

Nośnikiem reklamy stały się torby na zakupy z logo marki Magic-i. Każda z nich wyglądała tak samo – na czarnej powierzchni widniał czerwony napis i kontrastujący, biały uchwyt. Wystarczyło jednak spróbować unieść torbę, by przekonać się, że istnieje jeszcze druga, niewidzialna na pierwszy rzut oka rączka…Dzięki niej powstawało złudzenie lewitowania torby, która w rzeczywistości wisiała na przezroczystej żyłce.

Oryginalna akcja reklamowa przyniosła oczekiwany skutek – wzbudziła zainteresowanie przechodniów, którzy wprost nie mogli oderwać oczu od ludzi z „magicznymi” torbami.

Torba z wyszczuplającym paskiem

Za pomocą torby można promować także preparaty odchudzające. Przekonali się o tym klienci, którzy otrzymali bawełniane worki z realistycznym nadrukiem kobiecych nóg zasłoniętych spódniczką mini. Po zapakowaniu zakupów wystarczyło ściągnąć biały sznureczek, by zobaczyć talię osy – efekt stosowania preparatu Burn 60. Pomysłowe torby otrzymywali wszyscy klienci, którzy zakupili buteleczkę promowanego specyfiku.

Marzenie każdego psa

Czy za pomocą toreb można promować także karmę dla psów? Dobre pytanie! Trudno przecież wyobrazić sobie skuteczną reklamę, która polegałaby na przekształceniu paczuszki Eukanuby w gustowną torbę na zakupy. Nie bardzo też wiadomo, w jaki sposób miałaby ona promować nową karmę, która ma pozytywny wpływ na wzrost inteligencji u czworonogów. Rozwiązanie powyższych problemów znaleźli pracownicy agencji, która stworzyła niezwykle błyskotliwą kampanię Eukanuby. Miejscem akcji były centra handlowe, nośnikami reklamy – torby, a promotorami – psy…

Ludzie spacerujący od sklepu do sklepu co chwilę mijali maszerujące samotnie psy. Niewielkie, kudłate czworonogi i duże, krótkowłose zwierzaki wybiegały z wind, oraz krążyły przed wejściem do centrum handlowego. Każdy z nich z dumą trzymał w pysku torbę z karmą Eukanuby, która była dostosowana do wagi oraz rozmiarów psa. Klienci centrów handlowych byli przekonani, że sprytne zwierzaki wykradły paczki ze sklepów i biegną do swojej kryjówki, by delektować się ulubionym przysmakiem. W ten oto sposób psy przekonywały ludzi, że karma Eukanuby jest nie tylko smaczna, ale również zwiększa możliwości intelektualne zwierząt.