3 sposoby wykorzystania list remarketingowych w sieci wyszukiwania Google, które zwiększą sprzedaż w Twoim sklepie!

Marketing_animacjaJeśli statystyki Twojego sklepu internetowego wskazują, że duże przychody generują powracający użytkownicy, to jest to z pewnością grupa, której nie należy pomijać. Remarketing graficzny staje się coraz bardziej ignorowany przez użytkowników. Jak w takim razie skutecznie wykorzystywać listy remarketingowe? Po prostu wyświetlić reklamę potencjalnemu klientowi wtedy, gdy znów potrzebuje produktu z naszego asortymentu. Poniżej przedstawiamy trzy sposoby, jak to zrobić.

1. RLSA
RLSA, czyli standardowa kampania wykorzystująca listy remarketingowe w sieci wyszukiwania pomagająca dotrzeć do użytkowników, którzy znają już naszą stronę. Za pomocą odpowiedniej listy remarketingowej i słów kluczowych możemy używać komunikatów sprofilowanych do odpowiednich osób i odpowiednich grup produktów. W kampanii RLSA dobrze wykorzystywać nieco ogólniejsze słowa kluczowe związane z naszymi usługami z uwagi na to, że grupa potencjalnych odbiorców jest ograniczona.

1_Remarketing

2. RLSA + PLA
Warto skorelować kampanię remarketingową z kampanią PLA (Product Listing Ads). Wyodrębnimy w ten sposób potencjalnie lepiej konwertującą grupę osób. Dzięki kampanii PLA będziemy mogli wyświetlić użytkownikom aktualnie poszukiwane przez nich produkty wraz ze zdjęciem i opisem w zakupach Google. Jeśli dotychczasowi klienci pozytywnie oceniają nasz sklep, istnieje duże prawdopodobieństwo, że gdy zobaczą naszą ofertę wśród ofert innych sklepów, skorzystają właśnie z niej.

2_Remarketing

3. RLSA + DSA
Ten sam efekt, który daje połączenie kampanii RLSA z kampanią PLA w zakupach Google, w sieci wyszukiwania umożliwi nam korelacja kampanii RLSA z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce (DSA). Dynamiczne nagłówki pozwolą na dopasowanie treści nagłówka reklamy do wyszukiwanych przez klienta produktów, które znajdują się w asortymencie sklepu. Dzięki temu znów w pierwszej kolejności będziemy pokazywać nasze produkty osobom z listy remarketingowej. Działanie takie pozwoli nam również na bardziej optymalne wykorzystanie budżetu na kampanię DSA, ponieważ trafiamy do mniejszej grupy, która jednocześnie wykazuje większy potencjał zakupowy.

3_Remarketing

Wykorzystanie list remarketingowych w kampaniach w sieci wyszukiwania jest skutecznym i subtelnym sposobem na podtrzymanie relacji z klientem. Pozwala również na zoptymalizowanie budżetu w szeroko kierowanych kampaniach takich jak PLA i DSA.