Broń z automatu

Automaty do sprzedaży stoją wszędzie – na uczelniach, ulicach, w biurowcach i wielu innych miejscach. Samoobsługowe maszyny to szybki i prosty sposób na zdobycie czekoladowego przysmaku lub posilenie się gorącą kawą. Automaty dają także duże pole do popisu specom od reklamy, ponieważ świetnie nadają się do promocji wielu zróżnicowanych produktów – nie tylko kawy i batonów. Zobaczcie 4 inspirujące reklamy z automatami do sprzedaży w roli głównej.

1.Wciśnij przycisk, odbierz Smarta

W ramach promocji samochodów marki Smart w Japonii zbudowano ogromny automat, w którego wnętrzu ustawiono naturalnych rozmiarów auto. Ta niekonwencjonalna forma reklamy przyciągnęła wielu widzów, którzy na własne oczy chcieli zobaczyć, jak maszyna wyrzuca samochód po włożeniu monety. Do wyboru były dwa modele aut – coupe i cabrio. Każdy, kto odważył się nacisnąć przycisk, otrzymywał tubę z materiałami informacyjnymi dealera, zdjęciami nowych modeli oraz naklejkami z samochodami Smart we wszystkich dostępnych kolorach.

Automat z autem w środku wzbudził zachwyt Japończyków i skierował ich uwagę na zalety miniaturowego auta. Potencjalni klienci mogli przyjrzeć się z bliska efektownie podświetlonemu samochodowi oraz zobaczyć zdjęcia wszystkich dostępnych modeli.

2. Broń z automatu

Automaty wypełnione pistoletami ustawiono w nowozelandzkich centrach handlowych i kampusach uniwersyteckich. Wszystkie urządzenia były elementami kampanii społecznej, której celem było zebranie środków na zmniejszenie dostępności broni w Południowej Afryce. W szokujących automatach nie umieszczono pistoletów, lecz obklejono ich frontowe ścianki realistycznymi nadrukami. Obok zdjęć znajdowały się jednak prawdziwe szczeliny na monety, a wszystkie wpłacone pieniądze wspierały akcje Gun Control Alliance.

3. Kto parzy kawę w automacie?

Czy automat do kawy można wykorzystać do promocji serwisu z ofertami pracy? Oczywiście, że tak! Wystarczy odrobina wyobraźni, by urządzenie z napojami zamieniło się w najgorsze miejsce pracy na świecie. Miniaturowe stanowisko ze składaną lampką i wysuwanymi półkami to miejsce pracy dla osoby, która niewłaściwie pokierowała swoją karierą. Znudzona dziewczyna w czepku, która ledwo mieści się we wnętrzu automatu, jest najlepszym dowodem na to, że warto zadbać o swoją przyszłość. Istnieje duża szansa, że sfrustrowani pracownicy, którzy choć przez chwilę utożsamią się z tą zabawną reklamą, odwiedzą niemiecki serwis z ofertami pracy Jobs in town.

4. „Żywy” automat

Pomysł z człowiekiem uwięzionym wewnątrz automatu wykorzystano także w Londynie. Aby rozreklamować batony Kit Kat, przeprowadzono widowiskową kampanię promocyjną pod hasłem: „Working like a machine”, która miała pokazywać, że przerwa w pracy może wyzwolić ludzi z monotonii i mieć zbawienny wpływ na ich życie. Ostatnim etapem kampanii było stworzenie automatu z batonami, które sprzedawał uwięziony w środku pracownik. Ta ciekawa forma promocji wzbudziła zainteresowanie klientów oraz zachęciła ich do nawiązania interakcji z urządzeniem.