Carlsberg zaskakuje kinomaniaków

Jest sobota wieczór, zabierasz do kina swoją dziewczynę, siostrę, matkę a może i kochankę. Chcesz spędzić miły wieczór w wygodnym fotelu zajadając popcorn a tu niespodzianka.

Świetną akcję marketingową przygotowała belgijska agencja reklamowa dla marki Carlsberg. W sali kinowej usadowili 148 groźnie wyglądających Harleyowców. Wolne pozostały tylko 2 miejsca. Nieświadome niczego pary wchodzą do sali i jak można się domyślić – nie wszystkie decydują się zająć swoje miejsce. Usiąść czy nie usiąść – oto jest pytanie! Na śmiałków czekała nagroda.

Koncert muzyki klasycznej vs. AC Milan i Real Madryt

Dwa lata temu wydarzenie na jeszcze większą skalę przygotował Heineken. Feralnego wieczoru miał się odbyć mecz w Lidze Mistrzów, którego nie można było przegapić. Heineken poprosił kilku profesorów uniwersyteckich, dziewczyny i kilku szefów aby przekonali swoich uczniów, chłopaków i podwładnych do pójścia na koncert muzyki klasycznej. Z wielkim bólem serca przyszli, ponieważ nie wypadało odmówić. To miał być klasyczny koncert, ale…

Rezultaty?

Ponad 1000 „ofiar”, 1,5 miliona widzów na SKY Sport, zajawki w wiadomościach, 5 milionów odsłon w Internecie w przeciągu zaledwie dwóch tygodniu. Te liczby mówią same za siebie.