Condom MOB – czyli walczymy z AIDS

www.cesviamo.org jest włoskim serwisem społecznościowy stworzonym przez Cesvi, organizację non-profit użytku publicznego. Podstawowa idea sieci jest bardzo prosta: pomóc Tobie zaangażować Twoich znajomych do zbiórki pieniędzy na cele społeczne. W tym przypadku akcja miała spełniać trzy cele: zwiększyć zainteresowanie witryną, wytłumaczyć jak działa ta sieć społeczna na przykładzie pokazowej akcji, oraz zwiększyć wśród studentów świadomość jeżeli chodzi o AIDS.

Social media (facebook, twitter, friendfeed) pozwoliły całej akcji rozejść się w szybkim tempie. Event rozgrywał się pomiędzy dwoma włoskimi uniwersytetami. Rezultat przekroczył oczekiwania organizatorów. Podczas pierwszego condom-moba do prezerwatywy weszły 223 osoby, a podczas drugiego 230! Kampanią zainteresowały się „stare media” (tv, radio, miesięczniki) oraz nowe (sieci społeczne oraz setki witryn i blogów).