Duch pieszego – ambient uświadamiający piratów drogowych

Nadmierna prędkość jazdy, nieostrożni i pijani kierowcy są problemem nie tylko na Ukrainie, gdzie odbyła się ta niezwykła akcja ambientowa ale na całym świecie. Na Ukrainie odsetek potrąconych w kolizjach drogowych  pieszych jest największy w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Pod koniec ubiegłego roku marka Shell przy pomocy kijowskiej agencji marketingowej przygotowała nietypową akcję uświadamiającą.

Zobaczyłeś ducha? Zwolnij

Na plakatach i billboardach przy ulicach widzieliśmy już wiele – krew, manekiny i plastikowe worki. Duchów jeszcze nie było. Shell przygotował nietypową kreację, która znalazła się na jednej z bardziej ruchliwych ulic Kijowa.

Dmuchany duch „wychodził” ze specjalnie spreparowanej studzienki kanalizacyjnej w momencie gdy nadjeżdżający samochód znacznie przekraczał dozwoloną prędkość. Jeden z kierowców uwiecznił na nagraniu spotkanie z duchem. Wideo na YT w bardzo krótkim czasie obejrzały tysiące osób. Filmik wywołał również wirusową dyskusję na temat prędkości jazdy i bezpieczeństwa na drodze.

Rezultat?

Reakcje internautów przerosły oczekiwania Shell. Film z akcji w bardzo szybkim tempie stał się istnym wirusem na Ukrainie oraz w mediach zagranicznych – w 3 tygodnie wyświetlono go 200.000 razy. W nocy, w której akcja miała miejsce uruchomiono 7 duchów, 7 samochodów zwolniło na drodze, na której nie potrącono żadnego pieszego.