Jak skutecznie głośno milczeć?

marketing

W mediach na co dzień jest dość dużo krzyków i wrzasków, dlatego kiedy czasami ktoś zrobi coś po cichu i symbolicznie, to często odbija się to większym echem i zapada w pamięć na dużo dłużej niż nawet najgłośniej wypowiedziane słowa.

PNR 1

Doskonałym przykładem takiej akcji jest chociażby ostatnia nietypowa demonstracja ekologów w Paryżu, w związku rozpoczynającą się właśnie konferencją klimatyczną COP21. Dołączył do niej nawet Papież Franciszek i razem z innymi wystawił na Placu Republiki swoje… buty. Akcja przyjęła taką formę ze względu na wprowadzony w mieście po ostatnich zamachach terrorystycznych stan wyjątkowy i zakaz zgromadzeń. Zdjęcia z tego wydarzenia obiegły media na całym świecie.

PNR 444444444

PNR 2222

Ta inicjatywa przypomniała mi inną akcję zorganizowaną „po cichu” i także w stolicy Francji kilka lat wcześniej. Wtedy WWF chciało zwrócić uwagę na problem ginących gatunków zwierząt, a przede wszystkim pand, które według danych giną w zastraszającym tempie, bo aż 1000 razy szybciej niż normalnie. Aby zakomunikować to Francuzom, a za pośrednictwem mediów także i reszcie świata, w ogrodach Jardins Ephémères przed miejskim ratuszem w Paryżu zostało ustawionych 1600 małych figurek pand wykonanych z ekologicznych materiałów. Wyglądało to niesamowicie.

PNR 44PNR 5PNR 3

I jeszcze ambient, który widzieli już chyba wszyscy, ale musze go przypomnieć, bo to moim zdaniem jeden z najbardziej „krzyczących – milczących” przykładów. Wózki inwalidzkie zajmujące standardowe miejsca parkingowe. Ten ambient to już klasyk, ale na wyobraźnię przeciętnego kierowcy nic nie działa lepiej. Myślę, że szczególnie w okresie przedświątecznego szału zakupów warto byłoby powtórzyć go pod polskimi centrami handlowymi – dla tych wszystkich, którzy „tylko na minutkę” blokują miejsca zarezerwowane dla niepełnosprawnych.

pnr 99999