Jak walczyć z wandalizmem na przykładzie Hiszpanii

Kampania ta miała uzmysłowić mieszkańcom i przebywającym w mieście turystom, że wandalizm jest ogromnym problemem i wydatkiem dla włodarzy miasta i jego budżetu. Pewnego dnia miasto obudziło się wypełnione tablicami z informacji ile rocznie miasto musi wydawać na naprawę konkretnych zniszczeń czy sprzątanie miasta.

Akcją zainteresowało się wiele mediów (TVE, Tele 5 TV – wiodące hiszpańskie telewizje), media lokalne (Canal 4 TV, Canal 6, Canal Sur TV, Diario de Navarra, Diario de Noticias), a także media internetowe (20 Minutos, Atlas-news, Yahoo news).

Do akcji zostały wykorzystane różowe nośniki o różnych wymiarach i treści. Od małych tabliczek, 15cm, (skupiających się na psich odchodach) do dużych nośników wysokością przekraczających 3 metry (informujących o kosztach zniszczeń zabytków). Wyjaśnienie idei znajdowało się na drugiej stronie tabliczek np. „Ratusz każdego roku płaci 200,000 Euro by naprawić banki.”, “Zadbanie o miasto nic Cię nie kosztuje, Pamplona płaci za to 1.5 miliona Euro”. Kampania miała być innowacyjna, a jednocześnie szokować. Miała uświadomić mieszkańcom jakie koszty ponosi miasto każdego roku by naprawić to co zniszczyli wandale.