Jesteśmy numerem 1!

Blogi prowadzone przez firmy są w Polsce coraz bardziej popularne. Treść poszczególnych dzienników różni się od siebie diametralnie. Ich twórcy relacjonują życie firmy, promują swoich własnych klientów, piszą na tematy mniej lub bardziej bezpośrednio związane z dotyczącą ich branżą. Zjawisko firmowego blogowania jest na tyle popularne, że doczekało się swojego konkursu – organizowanego na blogu, a jakże! W tegorocznej edycji zajęliśmy pierwsze miejsce wśród blogów firm średniej wielkości.

Inicjatorem plebiscytu jest Dominik Kaznowski, twórca strony Blogifirmowe.com. Jej zadaniem jest popularyzowanie idei wykorzystywania blogów i innych kanałów mediów społecznościowych w komunikacji firm z ich otoczeniem – obecnymi i przyszłymi klientami i współpracownikami, a także z konkurencją. Jak wynika z fan page’a tego bloga, jego twórcy chcą stworzyć swoisty poradnik dla przedstawicieli przedsiębiorstw. „Chcemy dawać przykłady, rady i prezentować inne materiały ułatwiające podjęcie decyzji o prowadzeniu takiego bloga lub jego utrzymanie.”

Na stronie Blogifirmowe.com stworzono katalog polskich dzienników. Każdy może do niego dodać prowadzony przez siebie blog firmowy oraz przeglądać te już dodane. I przy okazji skorzystać z cennych doświadczeń innych osób, by ulepszać swoje dzieło. A jest po co – w ramach strony co roku prowadzony jest plebiscyt, w ramach którego wyłaniany jest najlepszy polski blog firmowy. Tegoroczne wyniki ogłoszono we wtorek, 15 stycznia. Usatysfakcjonowały nas, przyznajemy ;).

Przerwa Na Reklamę zajęła pierwsze miejsce wśród blogów prowadzonych przez średniej wielkości firmy. Oprócz nas w tym zestawieniu znalazły się tylko dwa blogi z branży marketingowej. Jeśli chodzi o lokalizację – Poznań reprezentujemy tylko my.

W kategorii blogów profesjonalnych (prowadzonych powyżej 2 lat) zajęliśmy 5 miejsce, za takimi gigantami jak Play czy Orange.

Natomiast w kategorii TOP 40 bez względu na kategorię Przerwa Na Reklamę uplasowała się na wysokim, siódmym miejscu.

Jest dobrze, ale, jak zawsze, może być lepiej. Mamy na myśli zarówno przyszłoroczną edycję omawianego konkursu, jak i konkurs kolejny, do którego dopiero co się zgłosiliśmy. Przerwa Na Reklamę ma szansę zostać blogiem roku w plebiscycie Onet.pl. Przed nami etap smsowego głosowania, rozpoczynający się już 24 stycznia. Będzie trwał tydzień, podczas którego bardzo będziemy na Was, drodzy Czytelnicy, liczyć. Więcej informacji na ten temat pojawi się jednak później.

Tymczasem, ciesząc się z osiąganych sukcesów, prosimy Was o opinie – o czym chcielibyście czytać, jakie tematy Was interesują, co dotychczas podobało Wam się najbardziej? Wasze wskazówki będą dla nas bardzo cenne w kontekście rozwoju bloga.