Kolekcja olimpijskich logotypów z ostatnich 100 lat

Co 4 lata Igrzyska Olimpijskie oraz wydarzenia im towarzyszące stają się coraz bardziej spektakularne. Pojawiają się nowi sponsorzy, za którymi idą wielkie pieniądze. Ta największa na świecie impreza sportowa od zawsze miała potężne wsparcie marketingowe (do tej pory większość igrzysk finansowana była w całości z przychodów reklamowych) i w tym roku w Londynie było to równie zauważalne.

Nie dziwi zainteresowanie sponsorów, skoro koła olimpijskie są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Międzynarodowy Komitet Olimpijski w 10 krajach przeprowadził badania na próbie ponad 5000 osób, które wykazały, że firmowy znak Igrzysk rozpoznało aż 83% badanych (81% rozpoznaje znak Czerwonego Krzyża, 80% UNICEF, 61% Disney, 58% Nike).

Poniżej przedstawiamy logotypy Igrzysk Olimpijskich. W zdecydowanej większości z nich wspomniane koła olimpijskie stanowią bardzo ważny element kreacji. Zobaczcie jak zmieniały się przez ostatnie 100 lat.