Matt Cuts i jego 3 do 5 najczęściej popełnianych błędów przez webmasterów.

Matt Cuts szef działu Google’s Webspam w Google wydał kolejny poradnik dotyczący stron internetowych i SEO. Poniżej prezentuję wyżej wymieniony poradnik oraz kilka słów o nim.

Omawiany video poradnik: http://www.youtube.com/watch?v=421aTJI2Nxc

  1. Największym błędem jest strona, która jest źle podlinkowana i może mieć niedostępne podstrony lub w ogóle jej brak. O tyle o ile rozumiem, jako błąd webmastera złe linkowanie wewnętrzne strony, to nie do końca rozumiem jaki wpływ ma on na to czy jakaś firma X w ogóle ma stronę ?!
  2. Kolejna rada odnosi się do zawierania ważnych słów kluczowych w contencie strony. Jest to słuszna rada, jednak w dzisiejszych czasach pozycjonerzy raczej takich błędów już nie popełniają. Matt tłumaczy, że jeśli mamy na przykład stronę restauracji to nie wstawiajmy naszego menu w postaci obrazka lub pdf-ów, ale jako tekst tak, aby wyszukiwarki mogły go zaindeksować. Mówi również o tym, abyśmy zastanowili się jak ludzie mogą wyszukiwać naszego produktu / usługi i aby takimi słowami nasycić teksty.
  3. Następna rada dotyczy złego podejścia do linkowania. Nie powinniśmy skupiać się na pozyskiwaniu linków, lecz na całym marketingu. Według mnie jest w tym trochę prawdy. Faktycznie działania marketingowe mogą wpłynąć na nasze pozycjonowanie jeśli różne strony i serwisy zaczną udostępniać link do naszej strony. Nie do końca jednak rozumiem powiązania SEO z marketingiem partyzanckim, o którym również wspomina Matt Cuts w swoim video poradniku.
  4. Przygotuj odpowiedni tytuł i opis strony. Tłumaczy, że powinniśmy przemyśleć co oferuje nasza strona i poprawnie opisać tagi Title i Description. Dobry tytuł i opis strony sprawi że więcej ludzi zacznie wchodzić na naszą stronę. Doprawdy zastanawiające 😉
  5. W ostatniej poradzie informuje nas o tym, że warto się uczyć i czytać informacje publikowane w pomocy dla webmasterów Google, video poradnikach (jak ten opisywany) oraz w całym internecie, ponieważ wszystko można wyszukać i znaleźć w internecie. I tutaj tak jak zachęcanie do sprawdzania forum i blogów Google jak najbardziej rozumiem i oczywiście jest to pomocne, to zagłębiając się w lekturę różnych blogów i for dotyczących SEO często można znaleźć totalnie sprzeczne informacje.

Cały poradnik jest ok, tylko jak dla mnie nie powinien być kierowany do webmasterów ani ludzi zajmujących się SEO, ale do zwykłych użytkowników, którzy sami sobie stawiają swoją stronę internetową i nie do końca wiedzą z czym to się je.