McDonald’s ambientowo i niestandardowo

McDonald’s przeprowadza na całym świecie niestandardowe akcje, które mają intrygować i angażować konsumentów w dialog z marką. Czasami jest wesoło, a czasami bardzo ciekawie. Poniżej trzy kampanie, które odniosły dość spory sukces mierzony w ilości publikacji w lokalnych mediach.

Darmowy parking

Darmowy parking to akcja zorganizowana z producentem gry Monopoly na terenie zachodniej Kanady. Dzięki niej codziennie ponad 1.500 kierowców miało okazję skorzystać z parkingu bez ponoszenia opłat. Całość wspierała kampania outdoor’owa w okolicach darmowych parkingów, a darmową promocję dla marki McDonald’s oraz Monopoly zapewniały przez cały dzień rozgłośnie radiowa, które przez kilka godzin wspominały i kierowały kierowców do odnalezionych przez redakcję miejsc oznaczonych tablicami „Free parking”.

Darmowa kawa

W celu promocji darmowej kawy dostępnej w restauracjach McDonald’s na przystankach wmontowano w standardowe nośniki urządzenie generujące parę, która po włączeniu pozwalała dojrzeć napis.

Zrób zdjęcie z McDonald’s

McDonald’s zamontował ogromny interaktywny billboard LEDowy w centrum Londynu. 34 miliony osób, które przemieszczają się ulicą każdego dnia miało okazję nie tylko go obejrzeć, ale także zrobić sobie zdjęcie na jego tle tworząc śmieszne obrazy. Kampania udała się o tyle dobrze, że ludzie publikowali swoje zdjęcia z marką McDonald w takich serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Flickr.

Już wcześniej pisaliśmy także o innej niestandardowej kampanii McDonald (na rynku azjatyckim) w poście Zamknięta restauracja reklamą McDonald’s.