Metoda na kryzys

Z okazji szczęśliwego piątku 13-tego publikujemy krótki przewodnik o tym, jak zaplanować komunikację kryzysową, ponieważ powszechnie wiadomo, że kryzys dotyka firmy najczęściej w piąty dzień tygodnia lub podczas weekendów. Dlatego uważajcie, bo licho nie śpi 😉

Gdzie przystawić ucho, żebyśmy wiedzieli co o nas mówią?
1. Media interaktywne.
Słuchaj, co mówią o Twojej firmie/marce. Śledź wypowiedzi i panujące nastroje wśród użytkowników internetu. Pamiętaj, że Facebook nie jest jedynym serwisem, gdzie można się z łatwością wypowiedzieć.
2. Media tradycyjne.
Przejrzyj prasę, posłuchaj radia i pooglądaj telewizję – te kanały komunikacji mają bardzo duży zasięg. Jesteś PR Managerem i nie masz telewizora? Radzimy Ci szybko go kupić!
3. Przyjaciele (i wrogowie).
Porozmawiaj z osobami, które są przychylne Twojej sprawie. Być może oprócz zwykłego wsparcia będą chcieli stanąć w Twojej obronie publicznie lub polecić Cię komuś “ważnemu”. Nie zapominaj jednak o Twoich wrogach, pamiętaj że oni mogą działać tak samo szybko jak Ty.
4. Twoja organizacja.
Niektórzy menedżerowie zapominają, że podstawą firmy są ludzie, którzy w niej pracują. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie wywiadu wewnątrz organizacji i zorientowanie się w nastrojach pracowników. Czy mają swobodę wypowiadania się w Twoim imieniu? A może warto, żeby jakaś osoba została ambasadorem marki?
5. Konkurencja.
Konkurencję należy monitorować bez względu na to czy kryzys jest, czy go nie ma – to bezsprzeczne. Czy konkurenci wypowiadają się na temat Twojej firmy?
6. Branża.
Słuchaj liderów w swojej branży. Niektórzy potrafią milczeć, ale są i tacy którzy mogą zarekomendować rozwiązanie trudnej sytuacji.

A Wy jakie macie doświadczenia?