Most śmierci stał się mostem życia. Samsung porusza serca

Akcja miała miejsce już jakiś czas temu, jednak dopiero na nią trafiłam. Nie kojarzę by ten case obił się szerszym echem w mediach, na co wskazywałoby również to, że film z akcji na YouTube obejrzało tylko 25 tysięcy osób. Szkoda, że film wiralowo się nie rozniósł, bo naprawdę porusza i daje do myślenia.

Ta kampania miała mieć wpływ na podobno jeden z większych problemów w Korei Południowej. Co roku duża liczba osób postanawia zakończyć swoje życie skacząc z wielkiego mostu Mapo Bridge. Samsung Life Insurance i Cheil Worldwide postanowiły to zmienić. Trudno stwierdzić czy udało im się zapobiec choć jednemu samobójstwu, jednak akcja z pewnością zwróciła uwagę na problem i to w dość oryginalny i dotąd niespotykany chyba sposób.

Na barierkach mostu zamieszczone zostały podświetlane listwy, które zapalają się w momencie kiedy wyczuwają ruch przechodnia. Na lampach umieszczone zostały inspirujące wiadomości, które mają przypominać o radości życia. Produkcja całości trwała ponad półtora roku ale efekt jest naprawdę poruszający. Case świetnie łączy w sobie akcję społeczną a przy okazji przypomina o tym jakie firmy, które stworzyły ten projekt świadczą usługi.