Najbardziej błyskotliwe reklamy firm kurierskich

Szybka, godna zaufania i otwarta na życzenia klientów – oto wizerunek firmy kurierskiej wykreowany przez specjalistów od reklamy. Pomiędzy największymi firmami transportowymi istnieje duża rywalizacja, dlatego w ich interesie leży poszukiwanie nowych i bardziej skutecznych form promocji. Oprócz zabawnych spotów, błyskotliwych reklam prasowych oraz przestrzennych billboardów powstaje więc coraz więcej niekonwencjonalnych działań z pogranicza marketingu partyzanckiego i ambientu. Najwyższy czas, by poświęcić uwagę kilku najciekawszym reklamom firm kurierskich. Oto i one!

Kurierzy szybsi od światła

Ekspresowy czas doręczenia przesyłki to zdecydowanie największy atut każdej firmy transportowej. Klienci przywiązują ogromną wagę do tego, by ich paczki szybko i skutecznie dotarły do adresata, dlatego przy wyborze kuriera zawsze pada pytanie o termin doręczenia. Z tego właśnie powodu pracownicy jednej z agencji postanowili udowodnić konsumentom, że kurierzy z firmy UPS poruszają się szybciej od światła. Efekt ich pracy wyglądał imponująco oraz wzbudził żywe zainteresowanie potencjalnych klientów.

W ramach kampanii na ulicach pojawiły się niezwykłe instalacje. Na chodnikach, schodach i we wnętrzu budynków ustawiono drewniane rzeźby przedstawiające kurierów UPS, którzy zeskakiwali z cokołów oraz przemierzali place i trawniki, aby jak najszybciej doręczyć przesyłkę. Choć sam pomysł był ciekawy, to największe wrażenie wywierał sposób jego realizacji. Wszystkie rzeźby zostały wykonane z drewnianych klapek, których nierówne ułożenie wywoływało efekt rozmazania konturów. W ten sposób ludzie patrzący na instalacje mieli wrażenie, że są one w ciągłym ruchu. Co więcej, przechodnie ulegali sugestii, że ich wzrok nie nadąża za biegnącymi w zawrotnym tempie kurierami! Ciekawa realizacja niecodziennego pomysłu oraz rozmieszczenie rzeźb w strategicznych z punktu widzenia kampanii punktach sprawiły, że usługami firmy UPS zainteresowali się indonezyjscy biznesmeni.

Zawsze prosto do celu!

Szybkie doręczenie przesyłki nie jest możliwe, jeżeli kurier zgubi się w drodze do adresata. Odnalezienie właściwego budynku w labiryncie ulic nieznanego miasta to niekiedy prawdziwe wyzwanie, któremu nie każdy potrafi sprostać. Niezawodność jest jedną z największych zalet dobrego kuriera, nic więc dziwnego, że właśnie ta cecha odegrała główną rolę w niestandardowej reklamie firmy DHL.

Podczas promocji usług kurierskich przed wejściem na lotnisko Schiphol stanął trójwymiarowy billboard. Jego wnętrze wypełniły klapki tworzące labirynt, po którym sunęła czerwona piłeczka. Niewielka kulka przemieszczała się wzdłuż korytarzy, bezbłędnie odnajdując drogę do celu. Gdy dotarła do końca swojej wędrówki, niewidoczne dla przechodniów pasy wciągały ją do góry, by mogła ponownie przemierzyć całą trasę. Warto dodać, że pod labiryntem z czerwoną piłką umieszczono logo firmy DHL w tym samym kolorze. Ruchomy billboard miał przyciągnąć uwagę biznesmenów, którzy często odbywają podróże służbowe. Ze względu na założenia kampanii świetnym pomysłem był wybór miejsca, ponieważ przez lotnisko Shiphol przewija się rocznie 11 milionów ludzi.