Nowatorskie podejście do reklamy – jesienna kampania RMF Maxxx

Z biegiem czasu reklama coraz bardziej zmienia swoje oblicze. Zwykły billboard lub spot telewizyjny nie jest już gwarantem odniesienia komercyjnego sukcesu lub choćby chwilowego przykucia uwagi konsumenta. Walka o zainteresowanie klienta staje się coraz bardziej zaciekła, a jej efekty bywają niekiedy zaskakujące. Przykładem tego jest niekonwencjonalna kampania promocyjna radia RMF Maxxx.

Strategia promowania radiostacji jest dowodem na zupełnie nowe spojrzenie na reklamę. Najważniejszym celem, jaki postawili sobie jej pomysłodawcy jest wywołanie zaskoczenia, a następnie przykucie uwagi konsumenta. W jaki sposób? Odważny i niebanalny – bo czyż słuchacze radia przywykli do oglądania aktorów schodzących z kinowych ekranów, „żywych” puzzli na ulicach czy rozdawania stuzłotówek za posiadanie przyjaciół? Z pewnością nie i właśnie dlatego jesiennej kampanii promocyjnej RMF Maxxx można wróżyć sukces.

Konsternacja w multipleksie

 

22 października br. kinomaniacy zgromadzeni w poznańskim Multikinie Malta byli świadkami zdarzenia, które wprawiło ich w osłupienie. A wszystko zaczęło się od niepozornego spotu reklamowego…

Oczom ludzi zgromadzonych w kinie ukazał się młody mężczyzna w kolorowej koszulce, usilnie próbujący znaleźć ciekawą audycję radiową. Po krótkim czasie zniecierpliwiony wstaje z kanapy i niespodziewanie pojawia się tuż pod wielkim ekranem. Chwilę później zwraca się do widowni z pytaniem o najlepsze radio w mieście, a po usłyszeniu odpowiedzi uradowany wraca na ekran i bawi się przy dźwiękach RMF Maxxx.

Reakcja publiczności jest bardzo spontaniczna – od zaskoczenia poprzez niedowierzanie, aż po śmiech i gorące brawa. Reklama niewątpliwie wzbudziła zainteresowanie grupy docelowej – młodych ludzi, którzy przyszli do kina w poszukiwaniu rozrywki.

 

Uliczna gra w słowa

 

Niedaleko ruchliwej trasy stoi grupa ludzi w czarnych kamizelkach. Każdy z nich trzyma wielki sześcian, na którego ściankach wymalowano litery i cyfry. Na dany znak ustawiają się w szeregu i zręcznie obracają klocki tak, by oczom kierowców ukazało się hasło: „RMF Maxxx – gramy na maxxxa. Włącz 93.5 fm”.

Pomysłodawcy „żywych” puzzli słusznie zauważyli, że jedną z grup docelowych są ludzie słuchający radia w drodze do pracy. Zakorkowana ulica stała się więc wymarzonym kanałem komunikacji zarówno dla pieszych, jak i kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej. Warto dodać, że twórcy reklamy zadbali o to, by pojawiła się ona w różnych punktach miasta. Ludzie w kamizelkach prezentowali klocki z hasłem zarówno na chodniku, jak i na pasach, gdzie wykonywali swój układ stając w szeregu przed zdumionymi kierowcami.

Przypadkowi widzowie reagowali zwykle śmiechem i życzliwym zainteresowaniem. Niektórzy przystawali zaciekawieni lub entuzjastycznie bili brawo. Jedno jest pewne – trudno było przejść obojętnie wobec tak nietypowej formy ulicznej promocji. Żywe reakcje przypadkowej widowni są dowodem na skuteczność takich form reklamy. Podobną akcję promocyjną opisywaliśmy już tutaj.

Radio płaci kumplom

 

Dopełnieniem jesiennej kampanii promocyjnej jest konkurs pod hasłem „Stówa za nic”. Jak najłatwiej zdobyć 100zł? Wystarczy znaleźć 4 kumpli z Poznania i namówić ich do codziennego logowania się na stronie internetowej. Po 30 dniach „odhaczania” listy obecności każdy członek pięcioosobowej paczki otrzyma 100 zł  lub nagrodę pocieszenia. Łatwość zdobycia pieniędzy oraz towarzyski aspekt konkursu z pewnością przemówią do wyobraźni młodych ludzi lubiących surfować po Internecie i spędzać czas z przyjaciółmi.

 

Kreatywność + odwaga = sukces

 

Jesienna kampania reklamowa radia RMF Maxxx wyznacza zupełnie nowy kierunek w dziedzinie promowania firm. Jej pomysłodawcy odważnie odrzucili popularne i coraz bardziej schematyczne sposoby reklamowania produktów i skupili się na aktywnej interakcji z konsumentami. Oryginalny spot, zaskakująca akcja uliczna, nietypowy konkurs – powyższe formy promocji nie tylko zachęcają do włączenia radia, lecz również budują jego pozytywny wizerunek. Dzięki nim RMF Maxxx zyskuje status niebanalnej stacji, która wyróżnia się na tle konkurentów.