Pepsi i Coca-Cola w jednym holdingu marketingowym?

Dwie największe agencje reklamowe Publicis oraz Omnicom połączyły się w ubiegłą niedzielę!

Już jakiś czas temu ogromne przedsiębiorstwa takie jak Google czy Facebook stały się ze zwykłych przeglądarek czy portali, płaszczyznami reklamowymi, gdzie notowania wciąż rosną i przynoszą kolosalne dochody. Nic więc dziwnego, że dwa amerykańskie rekiny marketingowe Omnicom Group, czyli właściciel DDB oraz francuski Publicis Group, należące do Leo Burnett, chcą stworzyć reklamowego giganta Publicis Omnicom Group, gdzie łączne dochody, wg obliczeń, będą przekraczać 22 mld dolarów.
Połączenie się tych dwóch agencji to nie tylko marketing czy reklama, ale wiele innych podzespołów takich jak: globalne sieci domów mediowych, agencje PR, firmy badawcze, studia designu oraz firmy zajmujące się marketingiem interaktywnym. Nowy podmiot, który ma nazywać się Publicis Omnicom Group będzie właścicielem trzech z pięciu największych domów mediowych na świecie – szacuje branżowy tygodnik „Advertising Age”.
Jednak pomimo tego iż obydwie strony wiele zaoszczędzą, a ich dochody gwałtownie wzrosną i będą w stanie dwukrotnie przebić lidera marketingu w Wielkiej Brytanii (jakim jest WPP Group), powstają innego typu problemy. Mianowicie pod jednym dachem znajdą się rywalizujące ze sobą ogromne przedsiębiorstwa takie jak: Mcdonald’s i AmRest pod którym znajduje się KFC oraz Coca Cola ze swoim konkurentem Pepsi. Można więc śmiało stwierdzić , że fuzja, do której doszło, była nie lada wyzwaniem, ale też ogromnym krokiem na przód w świecie marketingu i reklamie do czego doprowadził postęp technologii, której narzędziami m.in. jest Facebook, Google czy wciąż rozwijający się Twitter, ale także wiele innych obiecujących płaszczyzn reklamowych.

Maurice Levy CEO Publicis Group (po lewej) i John Wren CEO Omnicom Group podczas konferencji prasowej w niedzielę w Paryżu.