Pepsi idzie na wojnę z Coca-Colą

Ruszyła batalia pomiędzy producentami dwóch najpopularniejszych napojów na świecie – Pepsi i Coca-Cola. Firma Pepsi wypuściła spoty reklamujące swój napój wykorzystujące postaci znane z reklam konkurenta. Święty Mikołaj i niedźwiedzie polarne maja wakacyjną przerwę… na Pepsi.

Pepsi szokuje. Nowe dwa spoty wykorzystują postacie znane z reklam Coca-Coli. Reklamy są uznane za kontrowersyjne, mają swoich zwolenników i przeciwników. Ci pierwsi cenią spryt i odwagę Pepsi, drudzy wytykają koncernowi nieuczciwe zagrania i przywłaszczenie postaci konkurenta.

Popularne maskotki przedstawiono w wakacyjnej odsłonie. Zimą pracowały one dla Coca-Coli, jednak latem robią sobie przerwę i wybierają Pepsi. Pierwsza reklama przedstawia Mikołaja, który w trakcie wakacyjnej zabawy na plaży podchodzi do baru i wybiera puszkę Pepsi: – Mam wakacje – tłumaczy. Kolejny spot ukazuje niedźwiedzie polarne na jachcie. Misie przypływają na biegun po rodaków i zabierają ich na wakacje. Oczywiście zostawiają na brzegu butelki Coca-Coli.

Reklamy wypuszczone przez PepsiCo są następstwem spadku rocznej sprzedaży Pepsi i Diet Pepsi w USA o 5 procent. W ten sposób Pepsi utraciło drugie miejsce w rankingu Beverage Digest, wskazującym najpopularniejsze napoje bezalkoholowe w USA.

Aby wrócić do ścisłej czołówki na rynku napojów bezalkoholowych PepsiCo zwiększy inwestycje w działania marketingowe w Ameryce Północnej o 30 procent. Przeznaczy również 60 mln dolarów na kampanię telewizyjną i internetową wspierającą program „X-Factor”. Pepsi jest jego sponsorem.

Analitycy rynku napojów bezalkoholowych twierdzą, że kampania jest dokładnie przemyślana i prowadzona w żartobliwy sposób. Co więcej, uważają, że firma musi podejmować tak ryzykowne kroki, jeśli chce odzyskać miejsce na szczycie.