Podniebna promocja piwa Grolsch

Efektowne zabawy światłem, czyszczenie chodników przy użyciu szablonów z logo oraz spacer po linie w centrum Warszawy – oto niektóre elementy relaunchowej kampanii piwa Grolsch. Działania promocyjne towarzyszyły wprowadzeniu złotego trunku na polski rynek przez Kampanię Piwowarską. Osoby odpowiedzialne za odświeżanie wizerunku marki postawiły na niekonwencjonalne formy reklamy, których zadaniem było zwiększenie sprzedaży piwa. Choć Grolsch jest marką znaną na całym świecie, w Polsce nie cieszył się zbyt dużą popularnością. Oryginalna kampania miała zachęcić młodych ludzi do sięgnięcia po „holenderski skarb” oraz wypromować wartości, które wpisują się w strategię marketingową marki.

Znaki świetlne i „Clean Graffiti”

 

Kampania relaunchowa Grolscha zapisała się w historii reklamy jako „The Mark” – „Znak”. Jej najbardziej charakterystycznym elementem stał się symbol złożony z dwóch splecionych ze sobą liter „g”, które nawiązywały stylistyką do logotypu z butelek holenderskiego piwa. Znak ten przewijał się przez całą kampanię i był prezentowany na wiele różnych sposobów.

Jednym z ciekawszych pomysłów było wyeksponowanie zielonego symbolu w nocnej scenerii polskich miast. Gdy zapadał zmierzch na ulice wyjeżdżały samochody, z których wyświetlano monumentalny znak na powierzchniach sklepów, zabytków i pomników. Zielone litery ślizgały się po fasadach budynków i sylwetkach przechodniów, intrygując bywalców klubów nową wizją znanych im obiektów. Reklama świetlna pojawiła się w największych polskich miastach takich, jak: Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław i Gdańsk.

Znak promujący piwo Grolsch pojawiał się wszędzie – nocami mienił się na ścianach domów, a w dzień widoczny był na muralach oraz chodnikowych płytach. W celu pełnego wykorzystania przestrzeni ulic zdecydowano się na zastosowanie tzw. „Clean Graffiti”, czyli czyszczenia chodników za pomocą wody oraz szablonów. Rezultatem było pojawienie się jednokolorowego, lecz bardzo wyraźnego symbolu, którego nie można było nie zauważyć.

Podniebny spacer w centrum Warszawy

 

Jednym z najbardziej efektownych momentów kampanii „Znak” było przejście Jana Gałka po wąskiej taśmie rozciągniętej nad stolicą. Widowiskowy spacer nad ulicami Warszawy został poprzedzony zapowiedziami na YouTubie oraz Facebooku. Pomysłodawcy kampanii postanowili powiązać wartości, z którymi miała być kojarzona marka, z postacią młodego slacklinera. Jego niezależność i wytrwałość w dążeniu do celu idealnie współgrała z wizerunkiem marki holenderskiego piwa, co zostało dodatkowo podkreślone przez hasło promujące podniebne widowisko: „Idziesz własną drogą? Co Cię powstrzymuje?”. Przekaz ten stał się później jednym z tematów, na które dyskutowali użytkownicy serwisu GoldenLine, przyczyniając się tym samym do zwiększenia rozgłosu wokół kampanii „Znak”.

Grolsch – kreatywna marka

 

Holenderskie piwo od dawna jest kojarzone z niekonwencjonalnymi formami reklamy. Jednym z ciekawszych przykładów spoza granic Polski jest realistyczna „lodówka” ze zdjęciem butelek w środku. Nie trzeba chyba dodawać, że pomysł spotkał się z żywą reakcją przechodniów…