PyroGra – czyli gra miejska dla marki Lech Pils

27

Najbardziej cieszy nas, gdy przychodzi do nas klient z  umysłem otwartym na niestandardowe akcje.

Z oficjalnych materiałów:
6 września na poznańskiej Cytadeli odbył się miejski event zwany popularnie Dniami Pyrlandii. W tym roku oprócz standardowych atrakcji na mieszkańców Poznania czekały emocje związane z udziałem w specjalnie na tę okazję przygotowanej przez Płodnych grze miejskiej. Całość przygotowana i realizowana przez naszą agencję na zlecenie Q&A Consulting dla Kompanii Piwowarskiej.

 

Podzieleni na zespoły gracze nie znając celu gry przy pomocy zdobywanych za realizację zadań wskazówek odkrywali kolejne punkty miasta. Do ich zadań należało miedzy innymi obieranie pyr w tytkach, szukanie informacji w rogalach marcińskich oraz rozumienie wskazówek udzielanych poznańską gwarą. Całość odbyła się pod znakiem dobrej zabawy i poznania historycznych zakamarków miasta.

Obiecałem jednak sobie i wielu osobom, że tutaj znajdą się szczegóły przygotowania naszych akcji. Podczas pierwszej rozmowy z klientem wiedzieliśmy, że nasza Gra Miejska będzie związana z wartościami wpisanymi do briefu marki Lech Pils. Ponieważ piwo tej marki sprzedawane jest  wyłącznie na terenie Poznania i okolic podczas gry  musieliśmy jak najbardziej powiązać  markę z regionem. Szybka burza mózgów i mamy wybrane punkty na mapie: Plac Wolności, ul. św. Marcina (podczas obchodów dnia św. Marcina Poznaniacy co roku zjadają ponad 300 ton rogali Marcińskich), Muzeum Narodowe, Stary Rynek, Plac Wielkopolski, Wzgórze św. Wojciecha i Cytadela. Wszystkie punkty bardzo mocno związane z historią miasta. O ile jedzenie Rogali Marcińskich, obieranie ziemniaków na czas czy ułożenie napisu PYRLANDIA z puszek piwa to zadania, które nie wymagają wiele czasu o tyle zadania po naszej stronie były bardziej skomplikowane. Nie mając wiele czasu musieliśmy zacząć od zmagań z biurokracją – bieganie po urzędach, szukanie właścicieli działek, wysyłanie próśb o zgodę na zajęcie terenu i kilkanaście spotkań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku podczas i po całej zabawie.  Z doświadczenia wyniesionego z poprzednich akcji wiemy, że diabeł tkwi w szczegółach. Po trzeciej wizycie w ZDM znamy już rozkład wszystkich korytarzy i nazwiska znacznej części personelu. Nie taki diabeł straszny jak go malują – Pani Karolina pomogła nam spiąć wszystko i wydane decyzje kilka dni później były już do odbioru (serdeczne dziękujemy 😉 ). Teraz pora na rachunek sumienia i z nadzieją na wybaczenie naszych wszystkich grzechów udajemy się do parafii na Wzgórzu św. Wojciecha. Zaproszeni do środka budynku czekamy grzecznie wśród kilku par, które w tym pięknym kościele wkrótce powiedzą sobie „tak” . Po wejściu do środka – mina proboszcza bezcenna – dam sobie rękę uciąć, że pierwsza jego myśl to „oni też chcą ślub kościelny”? Po nakreśleniu sprawy w ciągu kilku minut wszystko było załatwione – na Wzgórzu możemy zorganizować konkurs wiedzy o Poznaniu. Na koniec zostaje już tylko druk wszystkich materiałów, przygotowanie stoisk i potrzebnych artykułów. Z myślą, że jesteśmy gotowi na wszystkie ewentualności i z całą listą wyjść awaryjnych gdyby jakikolwiek punkt programu nie poszedł zgodnie ze scenariuszem kończymy przygotowania.

Jak wyszedł cały event niech zilustruje poniższa galeria 🙂

Założenie: Wzmocnienie udziału i zaangażowania marki Lech Pils podczas obchodów Dni Pyrlandii w Poznaniu
Termin przygotowania: 10 dni
Wykorzystane media: Gazeta Wyborcza, Radio Merkury, Facebook, Goldenline
Zleceniodawca:Q&A Consulting