Remarketing w Google

Remarketing to funkcjonalność wdrożona jakiś czas temu do kont Google AdWords służąca do wyświetlania reklam graficznych w sieci partnerskiej Google, użytkownikom którzy odwiedzili naszą stronę w przeciągu określonego okresu czasu.

Co daje nam remarketing?

Remarketing oferuje nam dużo możliwości konfiguracji komu wyświetlane są reklamy. Użytkownicy mogą definiować kilka list, łączyć je, wykluczać itp. Właśnie wykluczanie czyli odejmowanie użytkowników z jednej listy od drugiej jest bardzo pomocne przy prowadzeniu biznesu.

Biorąc jako przykład jakikolwiek sklep internetowy możemy zbierać jedną listę która będzie zbierała użytkowników którzy rozpoczęli proces rejestracji i drugą która będzie zbierała identyfikatory użytkowników którzy zakończyli proces rejestracji.  Jeśli od listy wszystkich użytkowników którzy rozpoczęli proces rejestracji odejmiemy użytkowników którzy proces ten ukończyli pozostaną nam tylko użytkownicy którzy porzucili proces rejestracji. Możemy skierować do nich konkretną reklamę zachęcającą do zarejestrowania się w naszym sklepie.

Kolejnym przykładem może być sklep wędkarski. Tym razem wykorzystamy trzy listy. Jedną listę podepniemy pod podstrony na których użytkownicy mogą zakupić wędki. Druga lista będzie podpięta do podstron na których oferujemy akcesoria do wyżej wymienionych wędzisk. Trzecia lista będzie podpięta do podstrony kończącej proces zakupowy. Teraz możemy wyseparować użytkowników którzy oglądali wędziska i dokonali ich zakupu, ale nie patrzyli na dodatkowe akcesoria. Dzięki takiemu zabiegowi możemy stworzyć reklamy zachęcające tych użytkowników do zapoznania się z ofertą akcesoriów do wędzisk które zakupili.

Tego typu kombinacje pozwalają bardzo szczegółowo określić grupę docelową reklam i przygotować dla nich odpowiednio dobrane reklamy.

Jeśli chcemy zmaksymalizować miesięczną ilość unikalnych użytkowników  możemy stworzyć sobie dwie listy. W ustawieniach pierwszej listy definiujemy czas przechowywania identyfikatora na maxymalny czyli 540 dni. Przy drugiej liście ustawiamy czas przechowywania 30 dni. Następnie odejmujemy od listy pierwszej z datą ważności 540 dni użytkowników z drugiej listy. W ten sposób powstała nam lista która zawiera wszystkich użytkowników którzy odwiedzili naszą stronę w przeciągu ostatnich 540 dni z wykluczeniem tych którzy odwiedzili nas na przestrzeni ostatnich 30 dni, a co za tym idzie nie są już użytkownikiem unikalnym.

Jak stworzyć podstawową kampanię remarketingową?

  1. Definiujemy listę odbiorców w panelu Google AdWords i określamy czas przez jaki mają być przechowywane identyfikatory użytkowników (minimum 30, maksimum 540 dni).

    Remarketing w Google AdWords

  2. Umieszczamy wygenerowany kod na stronach naszego serwisu.

    Remarketing

  3. Czekamy, aż na liście zbierze się minimum 100 identyfikatorów użytkowników. Jest to minimalna liczba użytkowników aby  kampania remarketingowa mogła być wyświetlana.

    Remarketing w AdWords

  4. Dodajemy nową kampanię na koncie AdWords wybierając kolejno „Sieć reklamowa” i „Remarketing”

    Google AdWords Remarketing

  5. Po uruchomieniu kampanii reklamy będą wyświetlane tylko tym użytkownikom którzy trafili na Twoją listę remarketingową.

Jest to bardzo skuteczna forma reklamy nie tylko dla branży e-commerce, ale również dla wielu innych.  W kolejnym artykule postaram się rozwinąć temat o więcej ciekawych zagadnień związanych z remarketingiem w Google.