Roztańczona Nokia

Nokia coraz bardziej przykłada się do promocji swoich smartfonów. I trzeba przyznać, że całkiem nieźle sobie z tym radzi. Odejście od standardowej formy reklamy może mieć pozytywne skutki dla fińskiego koncernu. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi.

Nokia Lumia to nowe urządzenia oparte na systemie od Microsoftu – Windows Phone 7.5. Decyzja o odstąpieniu od autorskiego Symbiana była dużym szokiem dla całego rynku telekomunikacyjnego. Oznaczało to całkowitą zmianę filozofii firmy. Czekano na wielkie zmiany. I oto są już nowe urządzenia o niebanalnym wyglądnie i możliwościach. Przyszła pora trochę je po promować.

Niedawno pisałem o pomyśle, żeby zamknąć smartfona Lumia 800 w bryle lodu i dać możliwość jej wyciągnięcia przez przechodniów. Zabawa była przednia. Teraz przenosimy się do Indii, gdzie Nokia znakomicie trafiła w rodzime gusta mieszkańców. Postanowiła zorganizować taneczny flash mob. A wszyscy dobrze wiemy jak działają na nich Bollywoodzkie produkcje, gdzie taniec niemal wyjaśnia fabułę.

Duży plus również należy się za dobór repertuaru. Postawiono na znanych utworach, które stopniowo, bardzo subtelnie poddawano modyfikacjom na indyjską modłę. Polecam również dokładnie przyjrzeć się roli samego urządzenia w tych wydarzeniach, które zarejestrowano w czterech różnych centrach handlowych. Sprytnie wkomponowano „przypadkowych widzów” z Lumią w dłoni, żeby uwieczniali wydarzenie za pomocą 8 Mpix aparatu.
Czy Nokii uda się odzyskać straconą pozycję na rynku, który kiedyś należał do niej?