Siła „paczenia”, a czytania.

Pinterest rośnie w siłę. W mediach regularnie pojawiają się liczne publikacje, statystyki i porównania, które udowadniają, że naprawdę warto zainteresować się tym serwisem. Siłą Pinterest jest nieskomplikowana obsługa treści jaką jest obraz lub film, a dobrze wiemy, że w dobie animacji nasz mózg odrzuca długie teksty i woli oglądać bardziej lub mniej ciekawe grafiki.

Jednak czym się dzielić na prywatnym/firmowym profilu żeby inni chcieli to “pinować”, “repinować”, komentować lub lubić? Poniżej przedstawiamy kilka prostych wskazówek.

1. Wysyłaj przejrzystą wiadomość.
Jeżeli jesteś blogerem/ redaktorem firmowego bloga i chcesz zachęcić użytkowników do przeczytania Twojego wpisu, spraw sobie grafikę reklamową. Niech każdy post wyróżnia się indywidualną grafiką, która zdradza treść Twojej publikacji. Czy to będzie ikonografika czy zdjęcie zwierzątka z wypuktowanymi najważniejszymi treściami, to zależy od Ciebie. Musisz sam ocenić na co reagują Twoi użytkownicy.

2. Upewnij się, że zdjęcia są w odpowiednim formacie.
Sprawdź co się dzieje po kliknięciu w przycisk “Pin it” na Twojej stronie internetowej. Czy odwiedzający faktycznie mogą bez problemów przypiąć treści na swojej tablicy?

3. Myśl niestandardowo.
Jesteś przekonany, że Twoja firma nie nadaje się do tego serwisu? Zastanawiasz się kto będzie widział coś atrakcyjnego np. w wylewaniu betonu? Nie rezygnuj od razu, zastanów się czym wyróżnia się Twoja firma na tle innych, kim są jej pracownicy itp. Być może łączy ich wspólna pasja? W prowadzenie profilu trzeba zaangażować się tak samo jak w moderowanie fanpage na Facebooku. Wszystkie działania muszą mieć swoje uzasadnienie. Znajdź swoją niszę i dziel się nią.

4. Organizuj konkursy.
Każdy konkurs zwiększa ruch na stronie. Użytkownicy walczą prawie o wszystko, a jeśli towarzyszy temu zabawa – sukces murowany.

A czy Wy założyliście już swoje konto? Jesteśmy ciekawi Waszych doświadczeń.