Spełnione marzenie kibica

Reklamowanie marki piwa przy okazji promocji wydarzenia sportowego nie jest niczym nowym. Wszyscy przecież wiedzą, że złoty trunek to ulubiony napój kibiców. Dotarcie z komunikatem reklamowym do miłośników piłki nożnej nie jest problemem, lecz wzbudzenie zainteresowania kampanią o tematyce sportowej u wszystkich przechodniów, to już prawdziwe wyzwanie. Pamiętajmy jednak o tym, że w branży reklamowej nie ma rzeczy niemożliwych. Dowodem jest choćby kampania piwa Tyskie z okazji Euro 2008.

Podziemie tętni życiem

 

Przejścia podziemne kojarzą się zwykle z szarością, nijakością oraz brudem. W opinii ogółu jedyne, co łączy je z kibicami, to większa liczba pozbijanych butelek po meczach. Przejścia podziemne to jednak także miejsca tętniące życiem, które codziennie są odwiedzane przez tysiące ludzi. Jedna z agencji reklamowych postanowiła wykorzystać ruch panujący w podziemiach do wypromowania sponsora wydarzenia sportowego – marki Tyskie. W ten sposób grupą docelową stali się nie tylko najwięksi kibice, ale również wszyscy mieszkańcy miasta potencjalnie zainteresowani sportem.

Przejście podziemne rajem kibiców

 

W ramach promocji imprezy Klubu Kibica przejście podziemne w Poznaniu zamieniło się w prawdziwe boisko do piłki nożnej. Zaskoczeni przechodnie biegnący na tramwaj znaleźli się niespodziewanie w samym centrum rozgrywek piłkarskich. Szare płyty chodnikowe pokryła sztuczna trawa z namalowanymi liniami, a pod ścianami stanęły ogromne bramki. Ponure wnętrze przejścia podziemnego rozjaśniły też kolorowe plakaty promujące piwo Tyskie. Pomiędzy przechodniami co chwilę śmigała piłka wzbudzając powszechny entuzjazm. Dzięki współpracy agencji z poznańskimi studentami zorganizowano w podziemiu mecz mający być zapowiedzią od dawna wyczekiwanego spotkania reprezentantów Polski i Niemiec. Atmosfera zdrowej rywalizacji wyzwalała piłkarskie emocje zarówno u kibiców, jak i osób, które na co dzień nie pasjonują się sportem. Hasła głośno skandowane przez ludzi wymachujących szalikami przyciągały do podziemia coraz większe rzesze przechodniów zaciekawionych niespotykanym widowiskiem.

Mecz to nie wszystko

 

Działania agencji nie sprowadziły się wyłącznie do przemienienia przejścia podziemnego w boisko. W ramach kampanii reklamowej w całym mieście pojawiły się strzałki kierunkowe, plakaty, balony i banery winylowe promujące imprezę Klubu Kibica. O sportowym wydarzeniu przypominały także miniaturowe flagi na przyssawkach, które przymocowywano do samochodów. Akcje reklamowe zlecone przez Kampanię Piwowarską nie miały charakteru lokalnego. Sportowa gorączka ogarnęła nie tylko poznaniaków, ale również mieszkańców Wrocławia i Szczecina, na których także czekały liczne atrakcje. Nagranie meczu rozegranego przez studentów zainteresowało internautów do tego stopnia, że w ciągu 4 dni oglądalność wzrosła do 100 000 osób!

Strzał w dziesiątkę!

 

Nie trzeba chyba dodawać, że kampania odniosła spektakularny sukces. Na imprezie Klubu Kibica pojawiły się tłumy ludzi. Statystyki internetowe świadczą o tym, że Ci którzy nie mogli przybyć śledzili przebieg akcji reklamowej przez Internet. Widowiskowa przemiana przejścia podziemnego przykuła także uwagę dziennikarzy, którzy napisali łącznie 50 artykułów związanych z promocją Tyskiego.