Wielka Siostra patrzy, czyli GoldieBlox przeciwko stereotypom

Zbliża się gwiazdka, a Ty jak co roku masz problem z wybraniem prezentu dla swojej córki czy młodszej siostry. Wchodzisz do centrum handlowego i nagle zalewa Cię fala różu i wszechobecnych blond włosów, lśniących z końca alejki sklepowej. Coś Cię zaniepokoiło? Nie? A powinno…

Statystycznie, co 3 sekundy na świecie sprzedawana jest lalka o nienaturalnych proporcjach. Od dziesięcioleci przekłamuje właściwy obraz kobiety i wmawia dziewczynkom, że uroda jest ważniejsza od intelektu. To naraża je na powierzchowną próżność, a niejednokrotnie utrudnia start w dorosłe życie. Jak podają statystyki, tylko 1/10 inżynierów na świecie to kobiety. Jest więc szansa, że najnowszy spot GoldieBlox, jasno przełamujący stereotypowe pojęcie „zabawki dla dziewczynek”, przemówi zarówno do rodziców, jak i najmłodszych konsumentów.

Działająca od dwóch lat marka GoldieBlox od początku swojej działalności niewzruszenie realizuje hasło „Zabawki dla przyszłych inżynierek”. Firma stawia sobie za cel przełamanie płciowych stereotypów w charakterze zabawek i co rusz zaskakuje nas kolejnymi propozycjami dla dziewczynek, niekoniecznie zainteresowanych lalkami i przebieraniem ich w nowe sukienki.

Najnowszy spot  GoldieBlox vs. the Big Sister machine jawnie atakuje ikoniczną Barbie przedstawioną pod postacią Wielkiej Siostry, która niczym mantrę powtarza: „Jesteś piękna, a piękno to perfekcja”. Niepokojącą wizję, która nie różni się tak mocno od rzeczywistości, w rytym piosenki Help I’m Alive, przerywa mała buntowniczka z młotkiem i wyrywa swoje rówieśniczki z odrętwienia. Klip pięknie koresponduje z Orwellowskim „Rokiem 1984” i reklamą Apple’a „1984”.

Jeśli wciąż zastanawiasz się nad gwiazdkowym prezentem dla małej księżniczki, może warto rozważyć bardziej technologiczne podejście do sprawy… 😉

Backstage:

Zeszłoroczna kampania: