Wirusowa promocja Polskiej Prezydencji

Problemowy Staszek, babcia klozetowa czy też koza Wanda to bohaterowie wirusowej promocji MSZ. Humorystyczną, z dużym dystansem ale na temat poważnych spraw – taką kampanię przygotowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych by promować Polską Prezydencję w sieci.

Na ten cel powstały 3 filmiki poruszające kwestię likwidacji barier w handlu internetowym, wysokich opłat za połączenia roamingowe a także dopłat na wyjazdy stypendialne Erasmus. „Konwencja filmów bazuje na humorystycznym zestawieniu sytuacji i dialogów z postaciami, do których tematy tych dialogów (biorąc pod uwagę obowiązujące stereotypy) nie do końca pasują. W efekcie rozmowy te tworzą niezwykły klimat utrzymany w konwencji absurdu” (pl2011.eu).

Kampania powstała po to, by pokazać przeciętnemu obywatelowi, że sprawy poruszane w ramach prezydencji dotyczą problemów zwykłych ludzi. Efektem spotkań na szczycie często są konkretne rozwiązania, które realnie wpływają na życie każdego obywatela Unii i dotyczą praktycznie wszystkich obszarów życia.

– Zależało nam, żeby lekko i z dystansem pokazać, że za prezydencją kryją się konkretne sprawy, ważne dla każdego z nas. Filmy dotykają ważnych tematów z punktu widzenia całej UE, a nie tylko polskiej prezydencji – mówi Joanna Skoczek, dyrektor departamentu koordynującego prezydencję w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.