Chorwacja welcome to.eu

Polska gościnność to już niemal część tożsamości narodowej. Nie jest to żaden stereotyp, ani żadne pobożne życzenie Polaków-malkontentów,  co ciągle widzą wszystko w czarnych barwach. Jesteśmy gościnni i przyjacielscy – udowodniliśmy to w czasie Euro 2012, udowadniamy to nadal. Jak? Chociażby akcją Chorwacja welcome to.eu.

Chorwacja jest od 1 lipca 2013 roku członkiem Unii Europejskiej. Od momentu wejścia naszego kraju do EU minęło już 9 lat. Aż nie chce się wierzyć, a i z ledwością przypomnieć możemy sobie, jakie obawy towarzyszyły nam wówczas. Jakieś jednak były. Zawsze zresztą będąc „tym nowym” w zgranej paczce, czujemy się trochę nieswojo. Wyciągamy więc do Chorwacji dłoń. Nie tylko pomocną, ale przede wszystkim – dłoń machającą!

Na stronie ChorwacjaWelcomeTo.eu można umieścić filmik z krótkim powitaniem dla nowych kompanów. Brak kamery w niczym nie jest już dziś przeszkodą – wystarczy  komórka, aparat fotograficznych lub popularna aplikacja mobilna. Spot zachęcający Polaków do kręcenia takich filmów, inspiruje i nakłania do wykorzystania motywu machania na powitanie. Strona, jak na dzisiejsze czasy przystało, jest zintegrowana z social media – Facebookiem (tu uruchomiono dedykowaną aplikację: https://apps.facebook.com/chorwacjawelcometoeu), Google+ i Twitterem. Użytkownicy mogą więc lubić i udostępniać dodane filmiki. W akcji można wziąć udział do 7 lipca. A że w takich kampaniach zazwyczaj łączy się przyjemne z pożytecznym , za „Najlepsze powitanie Chorwacji w Unii Europejskiej” przewidziana jest nagroda (Konkurs organizuje Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce).

Takie inicjatywy to pretekst do zabawy, okazja do zdobycia atrakcyjnych nagród, ale nie tylko. Można to potraktować także jako jeden z wielu elementów marketingu miejsc, czy też budowania wizerunku kraju. A przecież jesteśmy sympatyczni, więc warto to pokazywać!