Czytanie książek też dobra rzecz

W dobie cyfryzacji coraz częściej obrazkowy świat z krótkimi komunikatami bierze górę na tradycyjną, drukowaną książką. Niestety wiele dzieci nie otrzymuje nowych książek. Dorośli po prostu zapominają, że czytanie rozwija wyobraźnię.

Francuska fundacja postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i przypomnieć społeczeństwu o tym coraz częstszym problemie jakim jest zanik czytania książek. W 2008 roku została przeprowadzona kampania społeczna pod hasłem „Podaruj nową książkę dziecku w potrzebie”. Kampania miała przypominać, że pozbawienie dzieci czytania jest równoznaczne z pozbawieniem ich przyjemności. Jej celem było również zmotywowanie przedsiębiorstw do działalności na polu kulturalnym.

Głównym rolę w przeprowadzonej akcji odgrywali bohaterowie bajek – Kopciuszek, Piotruś Pan, krasnal z Królewny Śnieżki czy też Jaś z bajki o Jasiu i Małgosi. Wszystkie postacie zostały przedstawione jako kończące żywot. W kampanii przewija się również hasło „Dziecko bez dostępu do czytania to dziecko bez wyobraźni”. Fundacja chciała zwrócić uwagę na konieczność ochrony jutrzejszej kreatywności, która bez czytania książek szybko zaniknie. W końcu nikt z nas nie chce oglądać reklam czy też filmów ciągle zbudowanych na tej samej kanwie, z tym samym motywem.

Reklama początkowo wydaje się mało czytelna. Na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać jakiej kwestii dotyczy. Może być kojarzona z kampanią profilaktyczną prowadzoną na rzecz ochrony zdrowia. Oprócz reklamy telewizyjnej Fundacja zdecydowała się także na przedstawienie problemu w prasie oraz w formie plakatów. Efekt oceńcie sami.

Klient: Literacy Foundation Maryse Perreault, Marie-Claude Clermont, Amélie Marcotte-Losier
Agencja: Bleublancrouge
Kierownik projektu: Audrey Besner
Dyrektor kreatywny: Gaëtan Namouric
Dyrektor artystyczny: Frédéric Roux

Reklama prasowa