Flash mob w Dubaju hitem Internetu. Tym razem tancerze atakują lotnisko

Nie od dziś wielkie firmy wykorzystują flash mob w celach reklamowych. Jedne robią to lepiej, inne gorzej. Prezentujemy podobno jeden z najlepszych flash mobów jaki miał miejsce w Dubaju.

Został on zorganizowany na lotnisku, gdzie w Terminalu 1 wystąpiło 55 tancerzy. Do projektu dołączyły DDF oraz linie lotnicze Flydubai. Zorganizowany z dużą pompą i powodzeniem flash mob był kluczowym elementem kampanii promocyjnej mającej na celu podkreślenie, iż to właśnie lotnisko w Dubaju zostało pierwszym na świecie lotniskiem, na którym możemy już zapłacić kartą Prepaid Mastercard przygotowaną specjalnie dla pasażerów lotniska.

Taniec w social media

Kampania dotarła nie tylko do klientów lotniska, na którym odbył się flash mob. Oprócz zaskoczonych niecodziennym widokiem pasażerów, którzy mieli możliwość obejrzenia występu na żywo, kampania dotarła przede wszystkim do Internetu, w postaci wirusa krążącego w social media. Filmik z akcji zgromadził w niecały miesiąc od umieszczenia ponad milion odsłon na YouTube.

Scott Marshall, choreograf całej akcji stwierdził iż przytłoczony jest popularnością filmiku w Internecie. Z pewnością przytłoczone nie jest samo lotnisko, które lepszej reklamy dla siebie wymyślić już nie mogło. Energiczny flash mob zgromadził wokół siebie setki zadowolonych turystów.

Tanio a dobrze

Reklamowy flash mob jest sprzeczny z ogólną ideą flash mobów, które z założenia mają być organizowane tylko i wyłącznie dla własnej przyjemności a nie sprzedaży produktów. Trudno jednak oczekiwać by firmy zrezygnowały z tak dużego potencjału i możliwości dotarcia do bardzo dużej grupy konsumentów zarówno bezpośrednio jak i w postaci krążącego po sieci wirusa.