Gdzie szukać blogerów?

PR_animacja

Blogerzy to grupa, z którą marki nauczyły się już współpracować i robią to coraz lepiej. Coraz częściej też brand managerowie nie pytają w pierwszej kolejności o to, jak współpracować z blogerami, ale chcą wiedzieć, z którymi z nich warto działać. Na to pytanie nie ma jednej prostej odpowiedzi, bo liczba facebookowych like’ów i imponujące statystyki traktowane jako jedyne słuszne kryterium ich doboru to już przeszłość.  Aby wybrać dobrze i mądrze, warto zagłębić się w blogosferę i poznać jej przedstawicieli jak lepiej. Tylko wtedy mamy szansę wyłowić tych, którzy niekoniecznie są najwięksi, ale z pewnością pasują do naszej kampanii czy produktu. Ale od czego zacząć? Ja szczególnie polecam różnego rodzaju rankingi, zestawienia i raporty prezentujące autorów, którzy może nie zawsze mają najwyższe statystyki, ale nie można odmówić im tego, że są wpływowi.

>>TU <<  podrzucam raport wykonany przez Press Service – Top 100 polskich blogerów, >>TU<< znajdziecie doroczny Ranking najbardziej wpływowych blogerów Jasona Hunta, a >>TU<< zestawienie Najchętniej polecane blogi w Polsce 2016 stworzone przez Andrzeja Tucholskiego na podstawie Share Weeka, czyli listę tych blogów, które najchętniej polecają sami blogerzy.

Jason Hunt

 

Andrzej Tucholski

blogiiiiiiiiiiiii

 

Press service

bloggg