Jak wykorzystać Pinterest do promocji marki?

Jak donosi Tech Crunch, od początku tego roku liczba użytkowników serwisu Pinterest zwiększyła się o 145 procent. Obecnie w serwisie obserwujemy szybszy wzrost ilości kont niż w przypadku Facebooka na podobnym etapie rozwoju. Pinterest wyróżnia także fakt, że większość nowych „przypięć” to właściwie „przepięcia”, czyli treści wcześniej użyte przez innych użytkowników. Kolejnym ciekawym faktem jest płeć użytkowników  serwisu – 80 procent z nich to kobiety.

Chociaż w naszym kraju Pinterest nie odniósł jeszcze sukcesu, warto obserwować, jak różne marki wykorzystują potencjał tkwiący w serwisie. Przyjrzyjmy się kilku przykładom.

Peugeot Panamá

Na panamskiej stronie Peugeot w Pinterest zorganizowano konkurs, którego celem jest aktywizacja osób subskrybujących kanał.  Zadaniem użytkowników jest odnalezienie brakujących kawałków układanki, której fragmenty publikowane są w Pintereście, w witrynie internetowej firmy oraz na jej fanpage’u na Facebooku. Nagrody zdobywają osoby, które jako pierwsze ukończą kompletowanie puzzli.

BMI Airlines

Linie lotnicze British Midland International zorganizowały na swojej stronie konkurs, w którym można wygrać bilety. Co tydzień publikowane są tu fotografie z Marrakeszu, Moskwy, Nicei, Beirutu i Dublina (czyli z miast, do których można polecieć liniami BMI), a nagrody mogą zdobyć wszyscy, którzy przypną je do swoich tablic.

Electrolux Appliances

Specjalna tablica o nazwie „Słuch”, nawiązywała do jednego z urządzeń producenta sprzętu AGD. Zadaniem użytkowników było przypięcie zdjęcia najciekawiej ilustrującego słuch, a nagrodą – ekologiczny odkurzacz UltraSilencer Green.