Kto tym razem w kalendarzu Pirelli?

PR

Rokrocznie wydawany kalendarz Pirelli to już tradycja tej marki znanej z produkcji opon. Każda jego edycja zaskakuje, a tegoroczne wydanie jest szczególne, ponieważ tym razem postawiono na zobrazowanie kolejnych miesięcy kobietami nie tylko pięknymi, ale także wpływowymi i posiadającymi niepowtarzalne osobowości. Niektóre z nich pozwoliły sobie na naprawdę odważne zdjęcia.

151203111028_pirelli_patti_smith_large151203111038_pirelli_yao_chen_large

W najnowszej publikacji nie zobaczymy seksownie pozujących Kate Moss czy Mirandy Kerr. Na kartach słynnego kalendarza na rok 2016 królują bowiem kobiety sukcesu, dojrzałe i świadome swoich możliwości. Podziwiać można m.in. artystki Patti Smith i Yoko Ono, chińską aktorkę, która angażuje się społecznie Yao Chen, tenisistkę i liderkę damskiego rankingu WTA Serenę Williams oraz chętnie włączającą się w charytatywne przedsięwzięcia modelkę Natalię Vodianovą. Oprócz tych pań udział w projekcie wzięła też pisarka i publicystka Fran Lebowitz, filantropka i mecenas sztuki Agnes Gund, aktorka komediowa, scenarzystka i pisarka Amy Schumer, producentka filmowa Kathleen Kennedy, a także bizneswoman Mellody Hobson. O sfotografowanie bohaterek twórcy kalendarza już po raz drugi poprosili Annie Leibovitz. Autorka, która ceni sobie naturalność, również i tym razem pozostała wierna swojej estetyce. W efekcie, w studiu w Nowym Jorku powstały czarno-białe, utrzymane w prostym klimacie, a jednocześnie niezwykłe zdjęcia.

151203111138_pirelli_serena_large151203111153_pirelli_schumen_large

Do tworzenia tego dzieła od zawsze zapraszani są nie tylko najlepsi fotografowie, ale i dyrektorzy artystyczni oraz styliści. Wykorzystywane są starannie dobrane scenografie oraz doskonałej jakości materiały. Dzięki pieczołowitości, z jaką przygotowywana jest ta publikacja, działalność promocyjna tak mogłoby się wydawać oderwanej od świata mody marki, jaką są opony do samochodów, przerodziła się w wydarzenie medialne i lifestyle’owe komentowane na całym świecie i przyciągające uwagę milionów ludzi. Kalendarz Pirelli stał się nie tylko ekskluzywnym produktem, ale też wyznacznikiem trendów w popkulturze. No właśnie – ekskluzywnym, bo ten gadżet nie jest dostępny w sprzedaży. Włoska firma rozsyła go wyłącznie do VIP-ów i wybranych klientów z całego świata.

I jeszcze kilka inspirujących fotografii ze starszych edycji:

131013233434_Pirelli-Demarchelier-02131013233511_Pirelli-Peter-Lindbergh-02

kalendarz-pirelli-19.-2006-mertmarcus- kalendarz-pirelli-20.-2006-mertmarcus

kalendarz-pirelli-16.-1999-herb-rittskalendarz-pirelli-17.-2000-annie-leibovitz

kalendarz-pirelli-18.-2005-patrick-demarchelierkalendarz-pirelli-1997--richard-avedon-01