Nie umiesz parkować równolegle? Wygrywasz nowe auto

W marketingu branży motoryzacyjnej widoczny jest coraz wyraźniej 1 trend – gry na pograniczu świata off i online. Coraz częściej marketerzy przenoszą auto z salonu na ulicę, do realnego świata. Była już uliczna gra w ping-ponga samochodami MINI, sterowanie auta tabletem, teraz kolej na Forda.

W Paryżu, w jednym z europejskich miast, w którym ludzie zrobią wszystko aby tylko zaparkować w dogodnym dla siebie miejscu, promowano nowego Forda z Assist Park – technologią, która umożliwia automatyczne parkowanie auta bez wysiłku dla kierowcy.

Przy wolnym miejscu parkingowym w centrum miasta zainstalowano  dużych rozmiarów ekran, na którym wyświetlana była wszystkim nam dobrze znana gra z serii Pinball (gra zręcznościowa, w której gracz za pomocą metalowej kulki i sterowników  tzw. płetw musi zdobyć jak największą liczbę punktów). Miejsce parkingowe, celowo nie było dużych rozmiarów, jednak nie brakowało chętnych. Ogromną sztuką było zaparkowanie bez uderzenia, w jedno z dwóch podstawionych aut.

W tej grze wygrywał ten, który jak najwięcej razu otarł się, uderzył w inne zaparkowane auta, a to było nietrudno. Najgorszy w ciągu dnia kierowca otrzymywał nowego Forda, który parkował równolegle za niego.