Powiedz stop polowaniu na foki – kampania społeczna łącząca offline z interakcją

Każdego roku na całym świecie zabijanych jest kilkadziesiąt tysięcy fok. Mówi się nawet o milionie zwierząt brutalnie zabijanych dla ich skór i tłuszczu. Niejeden z nas widział w sieci okropne sceny przedstawiające cierpienie tych zwierząt, które bardzo często w trakcie obdzierania ze skóry świadome są tego okrucieństwa i doświadczają niewyobrażalnego cierpienia.

Bardzo głośno o problemie mówi wiele światowych organizacji społecznych (w tym temacie bardzo prężnie działa WWF), jednak w wielu krajach wciąż istnieje przyzwolenie na tego typu okropne praktyki. Dzięki m.in. wielu kampaniom społecznym udało się wprowadzić zakaz importu produktów pochodzących z polowań na foki do UE jednak nadal potrzebna jest presja na rządy krajów, w których polowania mają miejsce.

Tym razem o problemie postanowiła głośno powiedzieć organizacja NOAH. W celu podniesienia świadomości o tym okrutnym i bezsensownym procederze niemiecka agencja przygotowała oryginalny projekt łączący tradycyjny nośnik reklamowy jakim jest billboard z interakcją i zaangażowaniem. Billboard został skonstruowany tak, by zachęcić przechodniów do unicestwienia łowcy foczych skór. Pod plakatem przedstawiającym scenę zabijania zwierzęcia znajdowały się magnesy, które przyciągały do billboardu monety. Przechodnie zachęcani byli do rzucania monetami w oprawcę, tak aby zniknął on z pola widzenia. Efekt? Zobaczcie sami