Samsung nie odpuszcza Apple

Trwa bitwa pomiędzy Samsungiem a Apple. To już nie nowość, że producenci sprzętu mobilnego z sali sądowej przenieśli ją na rynek reklamy. Koreański koncern odważnie gra reklamami celując bezpośrednio w firmę z Cupertino i użytkowników jej smartfonów i tabletów.

Tym razem Samsung postanowił uderzyć w Apple nieco dyskretniej. Nie oznacza to, że zagorzali fani marki i osoby interesujące się technologią mobilną niczego nie zauważą. Wręcz przeciwnie, może się nawet okazać, że dyskusja nawiąże do wykorzystywania przez Samsunga patentów amerykańskiej firmy.

O co chodzi? Otóż o to, że Samsung wykorzystał w reklamie swojego tabletu twarz, która widniała na całym spocie Apple reklamującym smartfona iPhone 4S. Z jedną różnicą, zaprezentowana przez Koreańczyków reklama jest znacznie bardziej dynamiczna. Producent postawił na zabawę z rodziną i ukazanie pełni multimedialnych funkcji swojego tabletu.

Można to interpretować na kilka sposobów. Azjatycki gigant na pewno chce wywołać burzę medialną wokół swojego produktu. Zważywszy na noworoczne plany, jest mu ona bardzo potrzebna do rozkręcenia sprzedaży. Tym samym jednak skłania do pojawiania się sporej ilości artykułów, które będą, chcąc nie chcąc, reklamą dla Apple. Dziennikarze i blogerzy skoncentrują się na sporze pomiędzy gigantami. Odbiorcy będą interpretować po swojemu, w zależności od upodobań.

Można się tu również doszukiwać nawiązania do wojny patentowej. Samsung zdaje się mówić poprzez reklamę: Za to też nas pozwiecie?