PR-owcu weź mamę do pracy!

 

Jakiś czas temu hitem internetu były grafiki przedstawiające konkretny zawód i wyobrażenia naszych znajomych, rodziców, klientów etc. na temat tego, co według nich robimy w pracy. Obrazki pod hasłem: „What I really do” mocno różniły się od tych z podpisem „What my friends think I do”, a już zdecydowanie od tych „What my mom thinks I do”. Brytyjskie LinkedIn kilka miesięcy temu postanowiło sprawdzić, czy faktycznie nasi rodzice nie ogarniają tego, czym na co dzień się zajmujemy. Okazało się, że niestety nie tylko zawód fizyka molekularnego czy czarnoksiężnika (które również i mi wydają się dość mocno tajemnicze) stanowią dla naszych rodziców niezłą zagadkę. Z przeprowadzonych badań wynika, że prawie połowa Brytyjczyków nie rozumie, na czym polega praca ich dzieci, a tylko 8 proc. z nich kojarzy branżę, w której pracują ich pociechy.

Na podstawie wszystkich wypowiedzi przepytanych rodziców LinkedIn stworzyło listę najbardziej „tajemniczych” zawodów. Na podium znalazły się projektant UI (User Interface designer) – 82 proc. Kolejny na liście jest specjalista ds. analizy danych (63 proc.) i social media manager (59 proc.). Co ciekawe, specjalista ds. public relations znalazł się aż na siódmym miejscu tego rankingu. Jednak co ważne prawie wszyscy przepytani rodzice (97 proc.), nawet jeśli nie mają pojęcia co robią ich dzieci, są dumni z ich osiągnięć zawodowych. PR-owicy mogą więc odetchnąć 🙂

Zgodnie z planem 7 listopada miała ruszyć pierwsza edycja kampanii LinkedIn „Bring In Your Parents Day” – dnia, podczas którego rodzice mogą zobaczyć, jak pracują ich dzieci. Inicjatywa nawiązuje do istniejącej od ponad 20 lat akcji „Take Our Daughters and Sons to Work Day”, w ramach której rodzice odwiedzają szkoły swoich pociech i opowiadają o wykonywanym zawodzie.

Kiedy zabieracie swoich rodziców do pracy? ;P