Wirusowy film o wirusie HIV – kampania, która została zablokowana przez Facebook’a

Ostatecznie kampania dość szybko została zablokowana przez Facebook’a, ale do tego czasu zdążyła na portalu narobić sporo szumu. Twórcy kampanii dość rażąco naruszyli zasady polityki prywatności obowiązujące na Facebook’u – publikowali na tablicach użytkowników bez wcześniejszego wyrażenia przez nich na to zgody oraz bez ich wiedzy. Możemy sobie tylko wyobrazić jaki szok mogli przeżyć użytkownicy, gdy na ich tablicach publikowały się treści informujące o tym, że właśnie obejrzeli dość odważny filmik z seksowną dziewczyną/chłopakiem w roli głównej.

Sam pomysł był mocno wirusowy – miał przypomnieć o obchodzonym 1 grudnia Światowym Dniu AIDS. Z tej okazji marketingowcy stworzyli 2 gorące filmiki – jeden w wersji dla kobiet, drugi w wersji dla mężczyzn. A wszystko to na stronie radia Mix FM, które lepiej i szybciej nie mogło się wypromować. Wielu fanów obejrzało filmiki, jednak bez ich zgody dodane zostały one do ich osi czasu. Jak tłumaczyli twórcy– kampania miała rozprzestrzenić się jak AIDS – szybko, niespodziewanie i bez ostrzeżenia.

Brazylijska stacja radiowa odegrała dużą rolę w uświadamianiu ludzi, że warto się zabezpieczać. Tylko w ciągu 6 godzin filmiki obejrzało 6,000 osób. Można dyskutować czy akcja rzeczywiście miała na celu uświadamianie czy była to po prostu sprytna reklama samej stacji. Tak czy owak efekt został osiągnięty a wyniki kampanii mówią same za siebie. Jeżeli uchroniła choć kilka osób przed zarażeniem się drogą płciową to z pewnością możne odnotować sukces.