3 imponujące kampanie reklamowe

Jest wiele dobrych kampanii reklamowych, lecz tylko niektóre można uznać za wybitne. Do stworzenia świetnej promocji nie wystarcza ogromny budżet, ciekawy pomysł oraz przesłanie adekwatne do grupy docelowej. Liczy się także nowatorska wizja, efektowna realizacja i wybór niekonwencjonalnej przestrzeni jako nośnika komunikatu reklamowego. Większość z tych warunków spełniają 3 kampanie, które omówimy w dzisiejszym artykule. Do ich realizacji wykorzystano różne nośniki, lecz  za każdym razem efekt był imponujący. Zobaczcie zresztą sami!

W gąszczu wieszaków na ubrania

Długie rzędy białych wieszaków na ubrania ciągnęły się wzdłuż miejskich płotów, zwisały z gałęzi i zasłaniały grube pnie drzew. Zaskoczeni przechodnie z uwagą przyglądali się niezwykłym instalacjom, a część z nich podchodziła bliżej, by zobaczyć, co znajduje się na niewielkich karteczkach. Na żadnym wieszaku nie widać było odzieży. Zamiast bluzek, sukienek i koszul powiewały na wietrze próbki perfum sygnowanych nazwiskiem Christiny Aquilery. Wieszaki, na których zamiast ubrań zawisły próbki zapachu, trafnie obrazowały główną ideę kampanii, wyrażoną hasłem: „Sometimes, it’s all you need to wear”. A przy okazji przykuwały wzrok, wzbudzały zainteresowanie przechodniów oraz przedstawicieli mediów i umożliwiały przetestowanie nowych kosmetyków.

W ramach widowiskowej kampanii promującej perfumy Christiny Aquilery wykorzystano kilkadziesiąt tysięcy wieszaków z próbkami. Wszystkie z nich porozwieszano w przestrzeni publicznej na terenie całego Izraela. Dzięki widowiskowej kampanii nowe perfumy zostały wyprzedane już w pierwszym tygodniu promocji. Niestandardowa reklama odbiła się echem w mediach i została okrzyknięta największą i najbardziej skuteczną kampanią perfum w Izraelu.

Gałki oczne zamiast kół

Na ulice niemieckich miast wyjechały srebrne Volkswageny New Beetle. Nie byłoby w tym pewnie nic dziwnego, gdyby nie to, że wszystkie auta toczyły się na ogromnych gałkach ocznych, zamontowanych zamiast kół. W czasie jazdy sztuczne oczy rozjeżdżały się na boki wywołując komiczny efekt, potęgowany dodatkowo przez organiczne kształty samochodów Volkswagena. Niezależnie od tego, czy auta mknęły prostą drogą, czy znikały na zakrętach, ogromne gałki oczne nigdy nie synchronizowały swojego ruchu – zawsze któraś z nich uciekała w bok.

„Rozjechane oczy” w miejscu kół imitowały wzrok pijanego kierowcy, a cała akcja miała przekonać Niemców do unikania jazdy samochodem po spożyciu alkoholu. Auta z hasłem „Don’t drink and drive” krążyły ulicami w czasie masowych imprez, podczas których sprzedawano duże ilości napojów wyskokowych.

Pomysłowa kampania odbiła się echem w mediach i wywołała debatę na temat kierowania pojazdami po spożyciu alkoholu. Rezultatem akcji z samochodami był także wzrost zainteresowania materiałami informacyjnymi, które promowały bezpieczną jazdę.

Mozaika z niedopałków

15 000 papierosów przyklejonych do srebrzystego panelu na kształt chmury osaczającej dziewczynkę – oto pomysł na błyskotliwą kampanię antynikotynową. Jej przygotowanie zajęło niecałe dwa miesiące i wymagało współpracy specjalistów od kreacji, artysty i całej rzeszy wolontariuszy. Efektem kampanii było stworzenie imponującej mozaiki z niedopałków, którą skontrastowano z realistycznym wizerunkiem dziecka – ofiary biernego palenia.