3 oryginalne gadżety reklamowe

Nieodłącznym elementem wielu kampanii reklamowych jest obdarowywanie konsumentów prezentami. Upominki są bardzo zróżnicowane – od próbek kosmetyków począwszy, poprzez smycze i długopisy firmowe, a na ekskluzywnych artykułach biurowych skończywszy. Wręczenie niewielkiego prezentu niejednokrotnie pomagało zaskarbić sympatię konsumentów oraz polepszyć wizerunek marki. Oferta gadżetów reklamowych jest bogata, lecz mimo to niektóre firmy odrzucają standardowe upominki na rzecz niekonwencjonalnych prezentów. To właśnie im poświęcimy uwagę w dzisiejszym artykule. Przed nami 3 najbardziej oryginalne gadżety reklamowe!

1. Marzenie ukryte w kartonie na buty

O czym marzą nastoletni miłośnicy piłki nożnej? O widowiskowych golach, sławie i wiwatujących tłumach. Już sam widok stadionu oraz okrzyki rozentuzjazmowanych kibiców sprawiają, że młodzi ludzie widzą siebie w roli utalentowanych piłkarzy, triumfujących po udanym meczu. Cóż może być dla nich cenniejszym prezentem od namiastki największego marzenia?

Kilka lat temu marka Nike ofiarowała entuzjastom piłki nożnej niezwykły gadżet. W ramach promocji nowej linii profesjonalnego obuwia wyprodukowano limitowaną liczbę oryginalnych kartonów na buty. Na pierwszy rzut oka wyglądały one zwyczajnie, lecz po odsunięciu pokrywy oczom nastoletnich klientów ukazywał się… stadion. We wnętrzu kartonu widać było zieloną nawierzchnię boiska oraz tysiące miniaturowych kibiców, a na pokrywie nadrukowano realistyczne zdjęcie nieba. To nie koniec niespodzianek! Przy każdym otwarciu kartonu rozlegały się gromkie odgłosy wiwatującego tłumu, a wszystko dzięki wbudowanej karcie dźwiękowej. Każdy nastolatek, który po wyjściu ze sklepu chciał obejrzeć swoje piłkarskie buty, mógł się poczuć jak prawdziwy mistrz futbolu. Odgłosy kibiców były więc swoistą zapowiedzią przyszłej sławy, którą można osiągnąć dzięki regularnym treningom w specjalistycznym obuwiu Nike.

Nie trzeba chyba dodawać, że pomysł okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Buty do treningów piłkarskich stały się prawdziwym hitem wśród nastoletnich pasjonatów sportu, a wokół całej kampanii udało się wywołać szum. Oryginalny gadżet sprawił, że marka Nike po raz kolejny udowodniła kibicom jak dużą wagę przywiązuje do wspierania młodych talentów piłkarskich.

2. Wiadomość na sztucznej szczęce

Pretekstem do ofiarowania gadżetu reklamowego może być na przykład wprowadzenie nowego produktu do sprzedaży, konkurs lub przypomnienie o rocznicy założenia firmy. W niektórych sytuacjach prezent bywa także nośnikiem ważnej informacji – tak, jak to miało miejsce w przypadku upominków dla pacjentów kliniki w Manchesterze.

Pracownicy agencji promującej Centrum Ortodoncji wpadli na osobliwy pomysł powiadomienia pacjentów o zmianie siedziby szpitala. Zamiast standardowych listów informacyjnych wysłali do każdego plastikową sztuczną szczękę na ruchomych nóżkach. Na każdej zabawce umieszczono wiadomość o przeprowadzce oraz nowy adres kliniki. ‘

3. Krzesło z plakatu

Świetnym przykładem oryginalnego gadżetu reklamowego były także „plakaty” (a właściwie drewniane plansze), które rozwieszono przed bramami nowozelandzkich parków. Każdy spragniony chwili relaksu przechodzień mógł oderwać od nich nóżki, siedzisko oraz oparcie i zbudować własne krzesło. Niezwykłe gadżety posłużyły do promocji batonów Kit Kat.