5 zaskakujących reklam firm kurierskich

Promocja z wykorzystaniem drewnianych rzeźb lub trójwymiarowego billboardu z ruchomą piłeczką w środku to tylko niektóre przykłady kreatywnych reklam firm kurierskich. Najwyższy czas, by zobaczyć inne, równie błyskotliwe kampanie promocyjne. Przed nami 5 zaskakujących reklam firm kurierskich!

1. Foliowe sukienki i gorsety z taśmy

Hostessy w srebrzystych tiulach i złocistych sukniach balowych już z daleka zwracały uwagę uczestników Tygodnia Mody. Rozkloszowane sukienki, transparentne treny i fantazyjne kapelusze przyciągały wzrok wyrazistym stylem i kontrastowym zestawieniem barw. Jakież było jednak zdumienie ludzi, którzy podeszli na tyle blisko, by zobaczyć, że wszystkie stroje zostały uszyte z…materiałów do pakowania przesyłek. To, co z daleka wyglądało na tiul, było w istocie folią bąbelkową, a zamiast aksamitnych kapeluszy i jedwabnych gorsetów połączono ze sobą fragmenty papieru do pakowania oraz taśmy samoprzylepnej, Ta ostatnia pełniła także rolę wzorzystych rajstop. Niecodzienne stroje zostały wykonane we współpracy z jednym z najsłynniejszych niemieckich projektantów – Michaelem Michalskym. Kolekcja sukien miała nie tylko reklamować firmę DHL w ramach międzynarodowej kampanii, ale również wykazać jej ścisłe powiązania ze światem mody (DHL jest oficjalnym partnerem logistycznym Tygodnia Mody).

2. Samochód z kursorem

Opcja śledzenia losów przesyłki przez Internet jest bardzo wygodna dla użytkowników, którzy o każdej porze dnia i nocy mogą monitorować stan swojego zlecenia. Nic więc dziwnego, że firma DHL wiązała tak duże nadzieje z wprowadzeniem nowego udogodnienia, iż poświęciła mu osobną kampanię reklamową.

W ramach promocji na żółtych samochodach rozwożących przesyłki umieszczono ogromne kursory. Windowsowskie strzałki zdobiły także stroje kurierów, upodabniając ich tym samym do bohaterów gry komputerowej. Dzięki wykorzystaniu kursorów udało się stworzyć iluzję przeniesienia usługi Internetowej do rzeczywistości, prezentując tym samym realne korzyści, jakie czekają na klientów DHL-u.

3. Atmosferyczna reklama FedExu

Niezwykłość billboardu nie zawsze musi być związana z jego trójwymiarowym wyglądem lub ruchomymi elementami. By zwrócić uwagę konsumentów wystarczy czasem umieścić papierowy plakat przy zabłoconej drodze – tak, jak to miało miejsce w przypadku filipińskiej reklamy firmy FedEx.

Zdjęcie kuriera, który chroni przesyłkę przed pryskającym spod kół samochodów błotem, zaprezentowano mieszkańcom Manili wraz z rozpoczęciem pory deszczowej. Wybór terminu nie był przypadkowy – w okresie wzmożonych opadów nigdy nie brakuje błota, dzięki któremu billboard nabierał właściwego znaczenia. Któż bowiem zwróciłby uwagę na kuriera unoszącego wysoko przesyłkę, gdyby zabrakło zabrudzeń u dołu plakatu?

4. Billboard w kartonie

W jaki sposób przekonać klientów, że firma DHL przewozi nawet bardzo ciężkie przesyłki? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć przy jednej z autostrad, gdzie stanął ogromny billboard „zapakowany” w żółty karton firmy kurierskiej.

5. Przesyłka na koszulce

Na ulicach pojawiło się mnóstwo osób w granatowych koszulkach, a każda z nich „trzymała” kopertę firmową FedExu. Zdezorientowani przechodnie mogli odnieść wrażenie, że większość ludzi zapragnęła skorzystać z usług tej samej firmy. I oto właśnie chodziło! Cóż może być bowiem bardziej wiarygodnego od rekomendacji ze strony innych konsumentów?