A co mówią Twoje włosy?

Grafika-gif

Wszyscy, którzy znają mnie choć trochę, wiedzą, że jednym z moich ulubionych tematów babskich (i nie tylko) rozmów są WŁOSY. Wcierki, maski, olejowanie, laminowanie, OMO, baby hair, kozieradka, olej kokosowy i… I można by tak długo wymieniać. Teraz pewnie nie zdziwi Was już fakt, że reklamy różnego rodzaju produktów kosmetycznych przeznaczonych do włosów zawsze przyciągają moją uwagę. Tak było też z filmikiem Hair Language marki Kérastase, który jakiś czas temu ponownie wpadł mi w oko.

Doskonale ilustruje on to, co podkreśla wielu badaczy, a mianowicie – że werbalnie przekazujemy zaledwie 7% swojego komunikatu. Co z pozostałymi 93%? Za nie odpowiada m.in. nasza mowa ciała. Pewnie o tej zależności słyszeliście już wiele razy, ale Kérastase zwraca uwagę na coś, nad czym wielu z nas nawet się nie zastanawia, a co za tym idzie – zupełnie tego nie kontroluje. Przekaz niewerbalny to bowiem nie tylko mimika, postawa czy ton głosu. Zwróciliście kiedyś uwagę na to, jak wiele mogą przekazywać właśnie włosy, a dokładniej gesty, w które swoją czuprynę angażujemy? Spójrzcie sami!

Pomyślałam, że ten spot to doskonały pretekst do tego, by zarówno włosomaniaczkom (i -maniakom), jak i osobom, u których nowa szczotka czy odżywka do włosów nie wzbudza jakichkolwiek emocji, pokazać bądź przypomnieć kilka ciekawych reklam i ambientów stworzonych właśnie przez producentów kosmetyków bądź akcesoriów przeznaczonych do włosów.

Billboard Koleston Naturals, który w zależności od pory dnia wyglądał zupełnie inaczej. Naturalny krajobraz wykorzystano do tego, by zwrócić uwagę, że marka produkuje farby do włosów z naturalnych składników.

Koleston

Dwie realizacje marki Pantente – plakat 3D promujący wygładzającą odżywkę oraz warkocz, którego nie powstydziłaby się Roszpunka, czyli ambient związany z wprowadzeniem na rynek nowego szamponu przeciwdziałającego łamaniu się włosów.

Pantene1

Pantene2

Head&Shoulders i nietypowa fotobudka. Trochę śmieszna, trochę straszna.

Head&Shoulders

Marka Livon i odżywka, dzięki której włosy będą jedwabiste i gładkie niczym… powierzchnia zjeżdżalni.

Livon

Gładkość włosów to wdzięczny temat, który podjęła też firma Rejoice – do promocji szamponu tej marki wykorzystano specjalnie stworzony na tę okazję stół do cymbergaja.

Rejoice

Rejoice2

Źródła zdjęć: Adeevee.com, Adsoftheworld.com, Funniest-commercials.net, Inewidea.com