Australijskie Love Story. Kampania społeczna na rzecz równości małżeństw

Ta kampania społeczna ruszyła dosłownie 10 dni temu. Reklamę na YouTube obejrzało już 3,5 miliona widzów, a organizacja która ją wypuściła zebrała około 60,000 dolarów, by wirus rozprzestrzenił się również w telewizji.

Nadszedł czas

„It’s time” to kampania uświadamiająca problemy osób dyskryminowanych ze względu orientację seksualną. „Nadszedł koniec dyskryminacji małżeństw” – to główne hasło reklamy, stanowiącej trzon całej kampanii. Organizacja Get up!, która jest jej autorem, chce zmiany w australijskim prawie i legalizacji małżeństw osób homoseksualnych. Jak? Każdy może klikać i przesłać darowiznę, by reklamę puszczano również w telewizji. Get up! to organizacja non-profit, która nie otrzymuje żadnych pieniędzy od partii politycznych czy rządu.

Kampanii towarzyszy również petycja. Rozgłos jaki wywołała już przekłada się na konkretne działania. Partia Pracy zapowiedziała, że jeszcze w tym tygodniu zajmie swoje stanowisko w sprawie równości małżeństwa. Sondy w Australii pokazują, iż nawet 2/3 społeczeństwa opowiada się za równością małżeństwa. Premier Julia Gillard pozostaje w opozycji, twierdząc, że „instytucja małżeństwa ma się mieć szczególne znaczenie i pozycję w kulturze i powinna pozostawać bez zmian”.

Piękny film o partnerstwie

Koncepcja reklamy jest bardzo prosta. W tym krótkim i bardzo ładnym filmie widzimy mężczyznę, któremu towarzyszy „niewidzialna” osoba z kamerą w dłoni. W ciągu tych dwóch minut jesteśmy świadkami życia tej pary – ich wzlotów i upadków. Na końcu kamera ujawnia kto jest drugą połówką – jest nią inny mężczyzna. Przez cały film wspiera on swojego partnera – trzyma za rękę gdy płacze, dzieli z nim radosne chwile.