Benetton znowu uderza w czuły punkt. Nowa kampania marki, z papieżem w roli głównej

Benetton znany jest z kontrowersyjnych obrazów reklamowych. Tak jest i tym razem. Właśnie wystartowała nowa kampania marki pod nazwą „Unhate”. Plakaty znowu bulwersują i uderzają w środowiska – tym razem kościelne i polityczne. Watykan ostro reaguje, a Benetton jak Benetton – nadal będzie szokował.

Tym razem wybuchł jednak skandal, jakiego jeszcze do tej pory nie było. Na plakatach reklamowych producenta ubrań zobaczyć możemy papieża Benedykta XVI całującego w usta Ahmeda Al-Tajeba, Baracka Obamę z prezydentem Wenezueli Hugo Chavezem i chińskim przywódcą Hu Jintao. Pojawiło się również zdjęcie, na którym w objęciach jest również kanclerz Niemiec Angela Merkel i prezydent Francji Nicolas Sarkozy.

Rzecznik Watykanu, ksiądz Federico Lombardi: Należy wyrazić zdecydowany protest przeciwko niedopuszczalnemu wykorzystaniu wizerunku papieża, zmanipulowanemu i instrumentalnie użytemu.

Ostatecznie firma zrezygnowała z plakatu wykorzystującego wizerunek papieża. Jest nam przykro, że wykorzystanie wizerunku papieża i imama zraniło wrażliwość wiernych – powiedział agencji Ansa rzecznik firmy. Na potwierdzenie naszych uczuć postanowiliśmy natychmiast wycofać ten obraz. Jedynym celem tej kampanii jest wyłącznie zwalczanie nienawiści w każdej jej formie.

Co będzie z innymi obrazami? Tego na razie nie wiadomo. Pewne jest jedno – Benetton od zawsze przekraczał granice i z pewnością jeszcze niejednokrotnie zaskoczy nas wywołując kolejny skandal. Ważne jest jednak to, że kampanie te mają na celu nie tylko sprzedaż ciuchów, ale zwracają uwagę na istotne problemy jak np. HIV, głód, wojny, nietolerancja.

http://unhate.benetton.com/