Boskie reklamy – czyli jak niektóre kościoły dbają o komunikację

O czym myślicie gdy pada pytanie o najdłużej działające firmy na świecie? Od razu na myśl przychodzą wszystkim wielkie koncerny. Później gdy jednak okazuje się, że firmy mają krótką historię pomyślałem o państwach. W końcu CEO jest, ale zmienny, zarząd również wybierany na ogólnie przyjętych i jasnych zasadach. Logo  – oczywiście że mają. Ale reklama? Zazwyczaj tylko podczas wielkich imprez, jak EURO 2012 u nas w Polsce, lub Igrzyska Olimpijskie w Londynie.
A co z firmami które istnieją dłużej? A co jeżeli powiem Wam, że pierwszą firmą która mi wpada do głowy jest kościół? Oczywiście biorąc pod uwagę miejsce mojego zamieszkania i kulturę w jakiej zostałem wychowany jest  to kościół chrześcijański i właśnie na ten kościół popatrzmy sobie z perspektywy firmy.

Główna siedziba – Watykan
Aktualny CEO – Benedykt XVI
Zarząd – Kardynałowie (zgodnie z zasadą Pawła VI nie więcej niż 120)
Zasięg – globalny
Regionalne placówki – kościoły
Reklamy –  ?

Aż dziw bierze, że tak wielki podmiot wcale o to nie dba. Na całe szczęście dla zbłąkanych dusz, które o benefitach płynących z wiary nie słyszały, są religie które dbają o takie „drobnostki” jak komunikacja. W Wielkiej Brytanii funkcjonuje organizacja charytatywna ChurchAds, która już od prawie 30 lat tworzy kreacje dla kościoła. Robią to ludzie dobrej woli, którzy będąc związani z reklamą zauważyli że kościół jako firma ma do zaoferowania świetny produkt, a jednocześnie spełniają swoją misję zgodnie ze słowami Psalmu 96 na swój własny nowoczesny sposób:

„Głoście chwałę Boga wśród wszystkich narodów”

Zanim jednak pokażemy Wam ich prace, popatrzcie sobie jakie hasła wykorzystują inne kościoły.

Enjoy!

 

A teraz kreacje ChurchAds.