Co działa na Świętego Mikołaja?

Jacobs

Choć w dzieciństwie nigdy nie zawiodłam się na listownej komunikacji ze Świętym Mikołajem, z reklam dowiedziałam się, że istnieją też inne sposoby na zapewnienie sobie odwiedzin tej kluczowej w okresie świątecznym postaci. Co zrobić, żeby wypełnione prezentami sanie, ciągnięte przez zaprzęg reniferów nie pominęły Waszych domów? Sprawdźmy, co podpowiadają reklamy.

Napisz list

Pewnie niektórym wydaje się to niemożliwe, ale z tegorocznej fantastycznej świątecznej reklamy Mark & Spencer wynika, że może zdarzyć się, że Święty Mikołaj przypadkowo nie weźmie wszystkich listów na swoją wyprawę. Papier jest jednak cierpliwy i w razie takiej sytuacji można liczyć na Panią Mikołajową. Czuwa ona nad wszystkim i w razie czego bierze sprawy w swoje ręce. Zobaczcie, jak dobrze jej to idzie:

Przygotuj transparent

Według tegorocznej reklamy Harrodsa w komunikacji z mikołajowym zespołem świetnie sprawdzają się też transparenty. Spostrzegawczy renifer, monitorujący z góry okolicę, wyłapuje zasygnalizowane w ten sposób treści. W razie konieczności czym prędzej włącza alarm, zaczynający interwencję Świętego Mikołaja. Ta kreacja, choć w internecie cieszy się znacznie mniejszą popularnością niż przytoczona powyżej, jest warta obejrzenia chociażby ze względu na postać wspomnianego czerwononosego Rudolfa. Sympatię odbiorców może wzbudzić też dzielny miś Hugh. Bohater ratuje słynny dom towarowy przed klątwą złośliwego elfa, który zamienił Harrodsa w lodowy pałac.

Sugestywny aromat

Reklamy podsuwają też ciekawą koncepcję tym, którzy np. nie mają akurat kartki i flamastrów pod ręką lub nie umieją jeszcze pisać, a bardzo zależy im na wizycie Mikołaja. Wówczas wystarczy złapać do słoika nieco aromatu kawy Jacobs i uwolnić go na najbliższym nieba balkonie. Przy okazji marce udało się w bardzo sugestywny sposób przedstawić zapach i jego moc za pomocą obrazu.

Co prawda reklama ta powstała już kilka lat temu, jednak zgrabnie uwzględnia elementy niezbędne w świątecznych kreacjach. Mamy tu ponadczasowy świąteczny przebój (Let it snow), uśmiechnięte dziecko, a całość wzbudza pozytywne emocje. Dodatkowo w tym roku materiał promuje w polskiej telewizji ciekawą akcję „Kawa za marzenie”, w ramach której, opisując w kreatywny sposób swoje pragnienia, można wygrać środki na ich realizację.