Efektowna współpraca banku z drużyną piłkarską

W Polsce nadal mamy mało przykładów bardzo ścisłej współpracy kluczowych polskich zespołów piłkarskich ze swoimi sponsorami. Inaczej jest jednak w Portugalii – największy w kraju bank pokazuje, że bliska współpraca z klubem może przynieść znaczne korzyści. Kibice bardzo silnie przywiązują się do marek, które wspierają ich ukochaną drużynę i przyczyniają się do ich sukcesów. Benfica to klub z ponad 6 milionami fanów.

To co zobaczycie poniżej to nie tylko przykład świetnie realizowanego marketingu sportowego, ale także dobrze przygotowanej niestandardowej promocji. W całość przedstawienia zaangażowanych zostało ok. 200 osób wliczając w to policję, federację piłkarską czy aktorów. Co jakiś czas przy okazji ważniejszych meczów w sieci modne są filmy z biegającymi po stadionie kibicami (czasami w rzeczach, czasami bez). Bank postanowił wykorzystać popularność takich incydentów by podkreślić partnerstwo z drużyną.

Stało się to samo co dzieje się w przypadku większości niestandardowych form promocji. Temat podłapały gazety, serwisy internetowe, fora, blogi i telewizja. Ludzie sami z siebie dzielili się informacją o tym wydarzeniu w 7 największych serwisach społecznościowych. Dzięki odważnej inwestycji ilość użytkowników brandowanych kart kredytowych zwiększyła się z 5 tysięcy do ponad 15!