Facebook na ulicy

Choć nagłówek mógłby się kojarzyć z wyrzuceniem projektu na śmieci tym razem jest wprost przeciwnie. Mało który serwis internetowy może doczekać się takiego zainteresowania zewnętrznych firm by chciały go prezentować na nośnikach outdoorowych. W przypadku Facebooka wszystko jednak jest możliwe. Jeszcze kilka miesięcy temu w Polsce wiele osób próbowało zaklinać rzeczywistość i wskazywać, że z racji na konkurencje w postaci Naszej-Klasy u nas dużego zainteresowania nie należy się spodziewać. Dziś Facbook jest na 11. Miejscu na liście najpopularniejszych serwisów internetowych w kraju, a już wkrótce może być znacznie wyżej. U nas jeszcze trochę wody upłynie w Wiśle zanim takie projekty doczekają się realizacji jednak poza naszymi granicami Facebook już dawno wyszedł poza ekrany monitorów. Tym razem popularność serwisu postanowił wykorzystać operator komórkowy T-Mobile by pokazać w jak łatwy i tani sposób można korzystać z ulubionej witryny dzięki nowym pakietom danych. W tym celu przeniesiono wirtualną ścianę na ulice miasta. W ruchliwym punkcie Budapesztu postawiono nie duży ekran LCD lecz „żywą” tablicę, która cały czas była uzupełniana wpisami pozostawionymi w serwisie pisanymi markerami na żywo! Do tego wszystkiego dołożono także streaming online, który pozwolił każdemu zobaczyć swój wpis w centrum miasta. Osobiście oceniam całość na 5+ i spokojnie mogę powiedzieć, że jest to jedna z lepszych kampanii zrealizowanych za pomocą najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego.