Heineken: Liga Mistrzów czy Koncert klasyczny?

Dziś będzie o kampanii, która ostatnimi czasy stała się jedną z moich ulubionych jeżeli chodzi o akcje skierowane do piwoszy. Heineken wykorzystał mecz wszech czasów Real Madrid vs AC Milan by przygotować jedną z najbardziej udanych akcji z zakresu Guerilla Marketingu w ostatnich latach. Pierwsze skojarzenia to napisy wokół stadionu zaadresowane do kibiców – jeżeli tak pomyślałeś to jeszcze nie wiesz w jak wielkim jesteś błędzie.

Heineken zdecydował się stworzyć fikcyjne wydarzenie, które odbyło się dokładnie w ten sam dzień i w tych samych godzinach co długo wyczekiwany przez fanów obu drużyn mecz. Eventem tym był koncert muzyki poważnej we włoskim teatrze. By wszystko udało się tak jak powinno zrekrutowano około 200 osób, które pomogły sprowadzić ponad 1000 osób na wspomniany koncert. Wybrany tysiąc musiał zrezygnować z największego sportowego wydarzenia sezonu by zgodzić się na propozycję partnerki czy szefa.

Z każdą sekundą trwania koncertu kibice byli co raz bardziej znudzeni i męska część okazywała to wszem i wobec. Co jednak poradzić gdy nasz partner lub szef poprosił nas o ‚drobną’ przysługę. Co z tego, że zupełnie mijało się to z naszymi planami? Potrafimy odmówić szefowi lub swojej ukochanej? Po 15 minutach koncertu wszyscy fani zostali zaskoczeni ogromnymi ekranami, które pojawiły się pod sufitem. Oto na ich oczach kwartet smyczkowy rozpoczął od hymnu ich ulubionej drużyny, a na ekranach pojawiła się transmisja całego wydarzenia ‚na żywo’. Ponad 1000 osób oglądało w jednej sali transmisję, którą zapewnił im Heineken, który od lat pozycjonuje się jako przyjaciel kibiców.